donderdag 30 september 2021

São Miguel Dag 29 Mosteiros

 We keken vanmorgen op de webcams en omdat het in Mosteiros erg mooi weer was besloten we om daar naar toe te gaan.
Het huis dat we nu huren is in S.Vicente en dat ligt net boven Capelas, waar de weg is die naar Mosteiros gaat.
Halverwege komen we over een stuk waar we in de verte ons huis kunnen zien liggen en toen ik daar naar keek dacht ik iemand op het dak te zien.
Paul stopte even en ik zoomde even in met mijn camera en inderdaad, ze waren op het dak aan het werk, dus toen zijn we even doorgereden om te kijken (zie vorig blogje de bouw 30 september).
Mosteiros is hemelsbreed nog geen 14 kilometer weg, maar de weg is een en al bochten om kloven en dorpjes heen, zodat je toch wel een uur bezig bent om er te komen.
Onderweg zag ik een walvisspotter van Futurismo zitten en toen ik dat tegen Paul zei, draaide hij toen het kon de auto om en ging hij terug, want hij wilde weten met wat voor kijker die man aan het spotten was.
Nou nu weten we precies waarmee walvisspotters kijken en wat Paul me voor mijn verjaardag kan geven :-)

In dit stuk van het eiland liggen heel veel van die kleine dorpjes, zoals Bretanha hier onder ons.

Na deze nuttige stop reden we verder.
 Tijdens de hevige regen van een paar dagen geleden is er heel wat aarde van de bergen gespoeld tot in Mosteiros en op een punt was zelfs de helft van de weg weg.
Ze waren overal hard aan het werk om alle rommel op te ruimen, maar daarom duurde het wel wat langer voordat we beneden waren.
Toen we Mosteiros binnen reden zag ik gelijk een hartje van Yves.
Als eerste zijn we gaan koffie drinken bij 'de buren' die hebben een heel groot terras, waar wel wat mensen zaten, maar de tafeltjes stonden heel ver uit elkaar.
Het was ongeveer 23 graden, met een windje, maar de luchtvochtigheid was 84 procent en dat was echt wel veel.
Na de koffie zijn we een rondje gaan wandelen, waarbij we ook wat caches zochten.
Net om de hoek kwamen we alweer een kunstwerk van Yves tegen.
We hebben bij de tide pools gekeken en aan een overdekte picknicktafel onze broodjes gegeten met uitzicht op de schitterende oceaan, daar naar kijken verveeld toch nooit.
We kwamen langs het zwembad, wat we natuurlijk vergelijken met 'ons' zwembad en lang zo mooi niet vonden :-)
Bij de pizzeria zagen we een heel oud kunstwerk van Yves
en nog eentje die er een stuk mooier uit ziet.
En dan midden tussen de huizen staat er ineens weer een krot, aan de cactussen op het dak te zien staat dat toch al een poosje leeg.
We liepen door tot we Ilhéus dos Mosteiros zagen.
Bij deze mooie picknickplaats stond een hele goede verrekijker, alleen moest ik half door mijn knieën gezakt staan om er door te kunnen kijken en dat stond echt niet prettig en je moest hem stil zien te houden, wat lastig was, maar hij vergrootte echt heel goed.
Tijdens het cachen zagen we ook nog een enorme vlinder, ik denk dat die wel 6 centimeter lang was.
En aan een hele grote struik zagen we nog 1 plumeria, die bloemen doen me altijd aan Hawaii denken.
Toen we weer terug bij de auto waren hebben zijn we nog wat gaan drinken bij de buren.
Het rondje dat we gelopen hadden was niet eens zo groot, maar we hebben er lang over gedaan omdat we overal uitgebreid gekeken hebben, of zijn gaan zitten om van het uitzicht te genieten en dat we daar nu de tijd voor hebben is gewoon heerlijk.

1 opmerking:

Margriet zei

Dat is wel een heel oud krot!