vrijdag 6 december 2019

Valkenburg 3

Vanaf Mergelrijk wandelden we naar het centrum van Valkenburg
 Daar liepen we tegen een kleine, maar leuke openlucht kerstmarkt aan.
 Dit beeld vind ik zo mooi
Het is gemaakt ter gelegenheid van 125 jaar VVV.
De mede oprichter, Theodoor Dorren wijst een toeristengezin de weg in Valkenburg.
 We moesten ook nog een boodschappenlijstje afwerken en de kerstkaarten posten.
Er moest nog een Sinterklaas kadootje voor Jasmine gekocht worden bij de Hema, maar we wisten niet welke van de 6 ze wilde hebben.
We probeerden via whatsapp en telefoon J of J te bereiken, maar ze waren er allebei niet, dus gingen we onze voeten maar wat laten rusten terwijl we warme chocolademelk dronken.
 Terwijl we daar zaten belde eerst Julian terug, die vertelde wat Jasmine hebben wilde en daarna belde ze zelf terug :-)
Zo konden we dan alsnog het laatste artikel van het lijstje schrappen en gingen we weer naar buiten waar het nu donker begon te worden.
Op het pleintje voor de Hema stond deze hele grote kerstboom, het was 1 van de 5 hele grote bomen die we vandaag zagen.
 Zo in de schemering ziet alles er weer heel anders uit.
 We wandelden nog even door het centrum om de kerstverlichting te bekijken.
 En toen gingen we eten bij El Castillo, een ontzettend goed en gezellig Mexicaans restaurant.
Normaal is er alleen in de weekends een buffet, maar in december is het op alle dagen, dus dat aten we vandaag en we begonnen met soep.
 Omdat bij het buffet erg veel vleesgerechten zijn, mag je als vegetarier ook nog een vega gerecht kiezen; ik nam deze keer eens geen enchillada's, maar een burrito en die was toch lekker.
 Als je jarig bent krijg je gratis een ijsje (zeg maar ijs), met heel feestelijk sterretjes erop.
Nu vind ik ijs heerlijk, maar dat kan ik thuis ook eten en als ik dat hier als toetje eet heb ik echt geen ruimte meer voor het dessert buffet en dat vind ik nou juist zo lekker.
We zeiden dus niets en ik heb heerlijk allemaal kleine beetjes dessert gegeten als toetje.
Julian had een stappenteller op mijn smartphone gezet en toen we bij de auto waren zag ik dat we meer dan 10 kilometer gelopen hadden!
Nou zo voelden me voeten ook wel, volgens mij was ik vandaag wel een centimeter korter geworden :-)
Het was fijn om in de auto te kunnen zitten.
Op de weg was het erg rustig en na een uurtje waren we weer thuis.
En toen werd ik daar nog even in de roomboter gebakken door Paul en Julian, met lieve kaartjes en hele leuke knutselspullen.
Het was een fantastische verjaardag!

Geen opmerkingen: