dinsdag 4 oktober 2022

Op pad met Jasmine dag 6

Een weekje is kort als het gezellig is, zondag was alweer de laatste dag dat Jasmine hier zou zijn en om haar iets van de mooie kust in Capelas te laten zien gingen we naar de oude haven toe om vanaf daar te gaan wandelen.
Eerst klommen we naar boven om van het uitzicht bovenop de walvisuitkijkpost te genieten.
Die kunnen we vanuit ons huis zien en dus konden we vanaf hier ook ons huis zien (dat blijft toch leuk).
Achter ons ligt Capelas en de bergen.
Halverwege deze berg is nog een uitkijkpunt, ik had gelezen dat ze deze zomer het pad hersteld hadden en dat was ook zo.
Er lagen nieuwe balken en dat maakte de klim een stuk makkelijker.
Ook hier genoten we van het uitzicht.
Tijdens een storm is een paar weken geleden een landslide geweest op het pad naar de oude haven toe, daarom is het nu helemaal afgezet en mag je niet meer naar beneden.
Wij gingen verder over het kustpad richting het begin van de walvis trail.
17 september was het International Coastal Clean Up Day en toen zijn ze met de Scouts en andere vrijwilligers dit pad helemaal op gaan ruimen, ze zijn zelfs afgedaald om de droge rivierbedding te doen.
Dit is het 'strand' van Capelas en daarvan wil ik nog een zakje zand hebben, maar altijd als we hier komen is het vloed, nu dus ook.
Bij de wasplaatsen zijn we niet helemaal naar beneden gelopen, want af en toe waren er hele hoge golven die over de muur sloegen. Dat is mooi om te zien, maar we hadden geen zin in een nat pak.
Vanaf de wasplaatsen is het best een hele klim naar boven. Jasmine had rietstengels gevonden en er stokken van gemaakt :-)
Terug naar de auto zijn we door het dorp gewandeld.
Onderweg zagen we deze bananenboom met bananen eraan over een muur hangen.
Weer thuis hebben we verder niet veel meer gedaan, want van zes dagen achter elkaar toerist spelen waren we alle drie best moe geworden.
Maar we hebben Jasmine veel mooie plekjes van het eiland kunnen laten zien.