vrijdag 18 november 2022

Kerstverlichting in Ponta Delgada

Op de FB pagina van de gemeente PD had ik gezien dat afgelopen weekend de kerstverlichting aangegaan was en dat wilde ik eigenlijk ook wel graag zien.Gisteravond zijn we gaan eten op de food plaza en daarna doorgereden naar het centrum waar we de auto parkeerden.
Toen ik uitstapte zag ik dit boven mijn hoofd
In alle bomen hingen enorme ballen en om en om waren ze versierd met enorm veel lichtjes.
In elke straat hing andere verlichting, wat het wel heel leuk en afwisselend maakte.




Het gemeentehuis hing helemaal vol met lichtjes.
Zelfs om het bassin waren lichtjes.
Op het plein bij Portas da Cidade stond, vlakbij het water, een enorm hoge kerstboom, helemaal gemaakt van lampjes.

Op de FB pagina had ik ook gezien dat er hele grote engelen moesten zijn en die zagen we bij Igreja São Sebastião voor de ingang staan.
Paul is er even naast gaan staan en toen viel pas echt op hoe groot ze wel waren.
Op de hoek van het plein stond de slee van Pai Natal
en toen we een rondje om de kerk liepen kwamen we ook langs zijn huisje.
De kinderen kunnen een brief in deze hele mooie brievenbus gooien.
Nadat we alles bekeken hadden zijn we via Portes da Cidade weer terug naar de auto gewandel.
We vonden de verlichting heel afwisselend, erg mooi en heel sfeervol en het was leuk dat we het nog even hebben kunnen bekijken.


 

2 opmerkingen:

Marthy zei

Goeie grutten, er wordt bij jullie wel werk gemaakt van de kerstverlichtijg. Maar mooi is het.

Margriet zei

Dat staat wel heel erg gezellig!