zaterdag 25 maart 2023

Mini Vakantie Dag 2 Povoação

 Windy had voorspeld dat het weer 's ochtends niet geweldig zou zijn en toen ik de gordijnen open deed zag ik dat die voorspelling helaas juist was.
De wolken hingen heel laag en het miezerde.
We bleven dus een poosje beneden in het stadje, waar we eerst aan de ene kant van de haven antwoorden op vragen voor een multi cache gingen zoeken.
Ik maakte daar deze foto van de haven en het hotel.
We wandelden langs de Jardim do Emigrante weer terug naar het hotel
De vorige keer dat we in Povoação waren, was de tuin nog in aanleg. Nu is het af en erg mooi geworden, ook al lijkt het op de foto niet zo.
In de tuin zag ik deze bloem die wel licht leek te geven; prachtig.
Het is een Echium Nervosum, een Nederlandse naam kan ik er niet voor vinden. 
De Engelse naam is Blue Pride of Madeira en in het Portugees heet hij Massarocco, dus daar hou ik het dan maar op.
Ik vind de massarocco schitterend.
In het hotel gingen we even de coordinaten voor de final van de multi uitrekenen en dat deden we in de lobby. 
Ik maakte een foto van het trappenhuis, dat vond ik op een Nautilus lijken.
De oplossing van de multi bracht ons naar de andere kant van de haven.
Op de plek waar we moesten zijn lagen allemaal aqua kleurige netten, waar allemaal druppeltjes op zaten en dat was zo'n mooi gezicht dat ik er foto's van maakte.
We wandelden nog tot aan het eind van het stadje, waar het nieuwe zwembad nu voor de helft leeg is.
Inmiddels waren de wolken wat hoger opgetrokken dus zijn wij al cachend naar ons doel van vandaag gereden.
Een van de caches onderweg bracht ons in een wijk boven Povoação, waar ze een paar jaar geleden een nieuwe brug aangelegd hebben naast de oude brug.
We waren stomverbaasd om beneden in de kloof een huis te zien.
Schitterend tussen al dat groen, maar ik moet er niet aan denken hoe het er is als het hard regent en de regen overal vandaan naar beneden stroomt.
 

Geen opmerkingen: