zondag 28 mei 2023

Santa Maria Dag 8 De laatste uren op het eiland.

Na de wandeling voelden we onze benen enorm en hadden we niet zo heel veel puf meer om nog wat te gaan doen.
Op de terugweg zijn we naar Reserva Floresta gereden waar we heerlijk op een bankje in de schaduw zijn gaan zitten.
We hadden iets van tweeënhalf  uur voordat we zouden gaan eten en omdat best wel lang is om wat rond te kijken heeft Paul de boeken uit de koffer gehaald en hebben we fijn zitten lezen.
Er was ook wel het een en ander te zien, tuinlieden die bezig waren, mensen die rondjes wandelden en deze meneer die verschillende keren voorbij kwam met een mooie blauwe papegaai op zijn schouder.
Tenslotte zijn we nog even naar de miradouro van het park gelopen en keken we precies uit op het stuk waar we vanmorgen gewandeld hebben.
en de kloof waar we omheen gereden zijn.
De pub was gelukkig weer open en daar hebben we nog een laatste keer gegeten.
De luiken voor de ramen waren nu open en zodoende waren de aangeklede barkrukken nu heel goed te zien; ik vind ze zo grappig.
Na het eten zijn we richting de airport gegaan.
De auto inleveren was makkelijk, we parkeerden hem en legde de sleutel in het dashboardkastje; hij kan toch het eiland niet af had de mevrouw van de verhuur gezegd.
De vertrekhal (heel groot woord) was nog leeg, we moesten wachten tot de incheckbalie open ging.
Toen de balie open ging konden we de koffers afgeven en door naar de handbagagecontrole.
Daar waren maar liefst 5 mensen voor nodig en er kon geen lachje af.
Paul kreeg een drugscontrole en zijn handbagage met de laptops werd helemaal binnenstebuiten gekeerd.
Maar alles was uiteraard goed en toen konden we naar de naar de wachtruimte waar we gezeten hebben tot het vliegtuig kwam.
We hadden de laatste vlucht van de dag en die is met een iets grotere pruttel.
En zo vlogen we na een heerlijke week vakantie weer terug naar 'ons eigen eiland'.
Santa Maria vonden we een mooi eiland, met een heel eigen karakter.
We hebben er heel veel gezien en enorm genoten.

Bertiebo zei

Eiland hoppen zou je kunnen zeggen. Ik heb met je meegenoten.

Jolande zei

En dat hoppen is zo goed bevallen dat we vandaag naar een ander eiland gehopt zijn :-)