vrijdag 26 april 2024

Vliesbehang

 Toen we dit huis kochten  zat er overal nieuw vliesbehang op de muren.
Echt mooi vonden we het niet, maar ik was toch van plan te gaan verven en omdat dat ook over vliesbehang kon hebben we het laten zitten.
Het behang kan veel hebben, maar toen kwamen Maui en Mandu...
Die vonden waarschijnlijk dat de structuur er net zo uitzag als hun krabpalen en in de loop der jaren hebben ze steeds meer van het behang verrampeneerd.
We besloten om het maar zo te laten tot ze er niet meer zijn, maar nu we de woonkamer gaan aanpakken moest er wat gebeuren met het stukje dat ze gemold hadden.
Dus heb ik een rechte snee gemaakt en het behang eronder verwijderd.
Daarna moest het natuurlijk opgeschuurd worden en met dat kleine stukje ben ik een behoorlijke tijd zoet geweest.

Tussendoor moesten we ook nog even naar de Brico.

En tenslotte heb ik het hout van de openhaard maar eens een keer in de was gezet.
Aanbevolen wordt om dat een keer per week te doen, ik doe een keer per jaar, maar nu was dat ook alweer drie jaar geleden :-)
En toen voelde ik mijn armen enorm en heb ik verder niets meer gedaan.
Klussen zal nooit echt mijn hobby worden.

Geen opmerkingen: