zondag 5 mei 2024

Belgie Week 5

 In de kamer komen nieuwe lampen en daarom konden de oude, samen met nog wat spullen naar de kringloopwinkel worden gebracht.
Terwijl Paul naar het inleverpunt ging, keek ik even rond in de winkel zelf, waar ik een aantal boeken kocht.
Vanaf de kringloopwinkel reden we door naar AH Zaventem om boodschappen te halen, maar we maakten een tussenstop bij Ikea.
Daar dronken we eerst even een kop koffie met een lekkere kaneelrol, voordat we nog wat dingen die we nodig hadden gingen kopen.
Het was eindelijk weer eens een beetje goed weer, dus ging Julian in de tuin werken.
Normaal helpt Paul mee, maar die ging nu overzetplinten op maat snijden en zagen.
Ook deze week kwamen er weer verschillende mensen langs voor verschillende zaken.
Een paar kwamen voor het renoveren van de keuken.
Gelukkig weten we altijd precies wat we willen, dus hoefden we niet lang door allerlei stalen heen te worstelen.
Ik heb al een paar jaar een papierblok van de Action waar ik een December Daily van wil maken en daarom was ik van plan dat nu mee naar Capelas te nemen en in de herfst er dan een DD van te maken.
Maar toen ik eens keek wat ik allemaal mee terug wil nemen bedacht ik, dat als ik nu alvast een DD maak, het blok niet mee hoeft en de DD straks niet mee terug.
Terwijl ik door het blok aan het bladeren was kreeg ik het idee om dit jaar voor elke dag een kleine file folder te maken en dat heb ik toen gedaan, het kan maar vast af zijn :-)
In de woonkamer hebben we zwarte tegeltjes als plinten.
Die zaten er al en omdat er net opnieuw behangen was en het behang ophield op de tegeltjes hebben we het maar zo gelaten, maar mooi hebben we het nooit gevonden.
Nu had Paul gezien dat er hoge voorzetplinten bestaan die je op 3 hoogtes af kunt snijden en dat leek ons een stuk mooier als de kamer straks geschilderd is.
Dus kochten we plinten en ging Paul aan de slag.
En we zijn heel happy met het resultaat, het ziet er echt zoveel beter uit.
Donderdag was het toch een drukte in en om het huis: de schilders begonnen aan de woonkamer
Er kwamen mensen om de dakgoten schoon te maken
en DHL kwam twee keer langs.
De schilders kwamen terug om alles een tweede keer te verven en wij zijn heel blij met het resultaat.
Het liefst was ik gelijk ´s avonds nog aan de slag gegaan, maar de schilder had gezegd dat we het een nacht moesten laten drogen voordat we alles weer terug zouden zetten/hangen dus hebben we ons beperkt tot de dingen die we wel konden doen, zoals alles poetsen en de plantjes alvast naar beneden brengen en in potjes zetten.
De volgende dag zijn we dan druk bezig geweest met alles van boven naar beneden te sjouwen en de kamer weer in te richten en we zijn heel blij dat het nu zo goed als klaar is.

Geen opmerkingen: