maandag 8 oktober 2012

IJsje

We kwamen op een pleintje waar een boekenmarktje was,
daar hebben we rondgesnuffeld.
We zochten nog een cache en zagen toen een straatje wat er
erg gezellig uit zag: Rue Mouffetard.
We liepen daar doorheen en kwamen langs een winkel
waar ijs verkocht werd.
Ik keek naar binnen en mijn oog viel op een bord een foto van
de ijsjes en ik besloot om vandaag een ijsje als voorafje, i.p.v. als 
toetje te nemen.
We hadden nog nooit zulk felgekleurd ijs gezien
en dachten dat het wel stijf zou staan van de kleurstoffen,
maar het bleek om puur natuurlijk ijs te gaan...
We moesten een poosje in een rij staan, maar dan had je ook wat;
een ijsje in de vorm van een bloem. Ik heb nog nooit zo'n 
mooi ijsje gegeten. Deze keer koos ik geen smaken uit,
maar kleuren om zo een echte mooie bloem te krijgen.
En de smaak was fantastisch, ik kan me niet herinneren
wanneer ik voor het laatst zo'n ontzettend lekker ijsje heb
gegeten.
Genietend van het ijsje liepen we verder en kwamen
bij de grootste moskee van Parijs.
Nou die was dus echt groot, daar hebben ze volgens
mij een heel blok huizen voor neer moeten halen.
We keken even naar in de binnentuin en
stonden gelijk in een andere wereld.
Een beetje alsof je de Fata Morgana in de Efteling
binnenstapt.


We gingen verder en wandelden nog een stuk door
Jardin des Plantes.
Daar heb ik alleen maar staande foto's van en
i.v.m. de rotatieproblemen  wil ik die liever niet meer 
gebruiken op mijn blogs. 
We begonnen trek te krijgen en daarom wandelden
we richting Quatier Latin, om daar wat te gaan eten.
Onderweg kwamen we nog een alien tegen.

Geen opmerkingen: