vrijdag 16 november 2012

Rondom Vaticaan Stad 2

We wandelden over de Via D. Conciliazione.
Het was er vreselijk druk met tourgroepen die stonden
te wachten op hun bus en bussen die in een een file stonden.
We liepen richting Castel Sant'Angelo
waar we omheen gelopen zijn door het park wat beneden lag.
Ook liepen we over de hoge versterkingsmuren.
Ik had blaren op mijn voeten en daarom teenslippers aan 
getrokken. Er lag zoveel rotzooi en glasscherven, dat het net
was alsof je daar op eieren liep.
Een rondvaartbootje in de Tiber, volgens mij zie je 
toch niet echt veel als je zo laag zit en de muren zo hoog zijn.
Op de Ponte Sant'Angelo was het nog druk met
verkopers en muziekanten.
En ook hier is een begin gemaakt met de slotjes rage.
En nog een keer het kasteel met de brug bij het vallen
van de avond.
We zochten een restaurantje uit waar Paul lasagna nam
en ik spaghetti.
Dat is eigenlijk een voorgerecht, maar voor mij is het als
hoofdgerecht meer dan voldoende, ik lust daarna nog wel een ijsje,
maar meer ook niet.

Geen opmerkingen: