woensdag 27 februari 2013

Drie steden 2

We haalden de auto op en gingen naar Senglea.
Eerst parkeerden we daar op een pleintje tegenover de kerk, maar
bij nader inzien bleek dit schiereiland toch erg lang te zijn 
en aangezien iedereen met de auto doorreed, zijn wij ook
verder met de auto gegaan.
En zo kwamen we op de kop van het schiereiland, bij
een soort tuin. Ook hier had je een prachtig uitzicht
op Cospicua, Vittoriosa en Valletta.
 En hier was HET torentje. Er zijn een aantal van deze torentjes,
en die hebben allemaal een oog erop, maar dit is de enige die
ook een oor heeft. Leuk om dat ook gezien te hebben.
Nu gingen we naar Kalkara aan de kust, waar we
toen we wilden parkeren, begroet werden door 3 zwerfhonden.
We hadden geen idee of ze vals zouden zijn, dus bleven we voor de
zekerheid in de auto zitten. Maar er kwam een man met een hond aan
en die begon de honden te aaien, dus toen zijn wij uitgestapt en bij
een oude vesting te gaan kijken
 De zee sloeg hard en hoog tegen de vesting aan.
 En kwam zelfs bijna naar binnen.
 Naast deze vesting was een museum
 waar we buiten het grootste kanon ter wereld zagen staan.
We reden terug via Sliema. Nu weten we gelijk waar alle toeristen zijn...
daar dus; een boulevard vol winkels, een groot winkelcentrum
en druk dat het er was, we stonden in een file om er door te komen.
's Avonds had Paul zin in spagetti, en zo kwamen we bij Lorenzo's, 
een restaurantje waar we nog niet eerder geweest waren.
Paul bestelde spaghetti bolognese, wat er heel raar uitzag, maar wel lekker smaakte.
Ik bestelde spaghetti met tomaten en basilicum, dat laatste kwam er gedroogd in een potje bij...
De tomatensaus was zo verschrikkelijk zuur, dat ik een Rome déjà vu kreeg.
Na een paar happen kreeg ik het echt niet meer naar binnen, dus heb ik het laten staan.
Bij het afrekenen hoefden we niet te betalen voor mijn spaghetti, wat wel heel netjes was.
Omdat ik toch wat eten moet liepen we eerst naar Mc Donalds, maar eigenlijk had ik niet zo heel veel zin in weer Mc eten en daarom liepen we naar de Fish & Chips bar op de hoek van de straat.
Dat heb ik op de hotelkamer opgegeten en het smaakte heerlijk.


Geen opmerkingen: