donderdag 28 februari 2013

Overtocht naar Gozo

Normaal gesproken zijn wij niet zo vroeg aan het ontbijt, maar vandaag waren we er zodra de ontbijtzaal
open ging, 7.00 uur precies... Paul had namelijk een prachtig schema gemaakt, we zouden om 7.45 uur weg rijden en zo op tijd zijn voor de boot van 9.00 uur naar Gozo. Het liep allemaal precies volgens plan en
zo stonden wij om 9.00 uur aan dek van de ferry van Malta naar Gozo.
 

Als het aan mij lag zou ik overal heen varen i.p.v. vliegen :-)
ik vind het heerlijk op boten. Al was het maar een korte overtoch
van 20 minuten, ik heb ervan genoten. Voor Paul was het
precies kort genoeg om niet zeeziek te worden.
Hier varen we recht naar Gozo toe over een hele
kalme zee.
We kwamen langs Comino, een klein bewoond eilandje
dat ook bij Malta hoort. Er wonen mensen, maar het is 
nu beschermd gebied en je mag er niet meer met 
de auto naar toe.

De meeste mensen gaan er met bootjes naar toe 
om te duiken of te snorkelen.
De ferry's vertrekken gelijk en komen elkaar dan
halverwege tegen.
Boven Gozo hingen grote, donkere wolken.
Als wij zulke wolken zien denken we gelijk aan regen,
maar er is geen druppel gevallen.
De haven kwam in zicht.

Paul had mij het grote fototoestel gegeven omdat hij 
rustig ging zitten en ik dan foto's kon maken.
Normaal maakt hij altijd tig foto's van een onderwerp
nu zei hij achteraf dat we mijn foto's achter elkaar
konden monteren en dan de hele overtocht als film hadden :-)

En toen waren we in de haven.
We waren ook heel vlot van de boot af,
klaar om Gozo te ontdekken.



Geen opmerkingen: