zondag 7 oktober 2018

Rondreis West USA Dag 27 - Monterey Jack's Park




Weer terug in de haven hebben we geld bijgegooid in de parkeermeter en zijn we lopend naar Starbucks gegaan, onderweg kwamen we langs dit beeld van pelikanen.

In het zonnetje genoen we van een kop koffie met nog maar eens een pumpkin loaf.
We wandelden nog een stukje door het centrum en ergens zag ik deze leuke muurschildering.
Vervolgens zijn we naar Jack's Park gereden om nog wat caches te zoeken.


Het ligt hoog op een bergtop en je kunt naar twee kanten kijken: de baai van Monterey en aan de andere kant Carmel, echt schitterend.



Ook dit park valt buiten de parkenkaart en ook hier hing weer een bakje met enveloppen waar je geld in moest doen.
Er hing ook een bordje dat er in dit gebied mountain lions leven en wat je wel/niet moet doen als je er eentje ziet.
Ook hier waren trails en we hebben er drie gelopen, terwijl we onderweg wat caches zochten.
Geen idee wat het is, maar ik vind het mooi en apart.
Af en toe zagen we ook al wat bramen.
En ook hier groeide er weer volop Poison oak, maar nu wisten we hoe het eruit ziet.
Nadat we het laatste trail ook helemaal gelopen hadden kwamen we weer uit bij de grote meadow tegenover het parkeerterrein waar de auto stond.


BOp een van de picknicktafels hebben we druiven zitten eten en daarna zijn we naar Cannery Row gereden, waar Paul de laatste parkeerplaats, bijna voor Steinbeck Plaza had! Dat scheelde veel lopen en dat was wel lekker na al het gewandel van vanmiddag.
Eerst gingen we toch maar even een nieuw pennyboekje kopen hahaha.
Ook vanavond hebben we hier gegeten

Paul at weer fish & chips en ik at soep in een brood: ook weer heerlijk.
We maakten nog een kleine wandeling.
En ik nam een ijsje, zeg maar ijs...


Het waren enorme bollen en het is het duurste ijsje wat ik ooit had ($ 6,=) maar wel heel lekker en ik heb het samen met Paul opgegeten.

En terwijl we al ijsetend nog even naar de oceaan stonden te kijken zagen we weer een zee-otter!


Via de kust zijn we terug naar het hotel gereden en onderweg zijn we nog 2 keer gestopt omdat we walvissen zagen! (maar die kreeeg ik niet goed op de foto vanaf hier)




Dat was natuurlijk wel een geweldig leuke afsluiter van ons verblijf in Monterey!

Geen opmerkingen: