zaterdag 6 oktober 2018

Rondreis West USA Dag 27 - Monterey Nog een keer Whale Watching

Paul had gevraagd wat ik nog graag zou willen doen/zien in Monterey en daarop zei ik dat ik natuurlijk het allerliefste nog een keer zou willen whale watchen.
Nu was Paul de vorige keer helemaal niet zeeziek geweest, dus dat maakte dat hij eigenlijk ook nog wel een keertje wilde en daarom hadden we tickets gekocht voor de ochtendtour vandaag.
En toen we de haven uitgingen zat hij er alweer of nog steeds :-)



We waren nog geen 3 minuten de haven uit of er zwommen al weet ik het hoeveel dolfijnen om de boot heen, hartstikke leuk.







Niet heel lang daarna zagen we ook al humpback whales, er waren er vandaag echt veel vlak voor de kust.







We dobberden een poosje rond en zagen van alles en toen ging de boot ineens heel snel naar Moss Landing, een tocht van ongeveer 20 minuten, want ze hadden gehoord dat daar een blue whale zat, maar tegen de tijd dat we daar aankwamen was hij natuurlijk al vertrokken...
We zagen nog wel een paar humpback, maar niet meer zoveel als vlak voor Monterey.







Deze tocht was weer heel anders dan die van zondag, maar ook weer geweldig en Paul was weer niet zeeziek, terwijl de golven nu beduidend hoger waren en we er dwars opgingen.

Weer terug in de haven maakte ik deze foto van de boot die we vandaag hadden.

1 opmerking:

Margriet zei

Zo jaloers! ;-) Echt geweldig!