woensdag 25 oktober 2023

Faial Dag 4 - Kustlijn van Lajinha

 Toen we vanmorgen vroeg de wijk uitreden, zagen we tussen de bergen van Monte da Guia zonnestralen op het water vallen, dat was zo´n mooi gezicht dat we even gestopt zijn zodat ik er een foto van kon maken.
We begonnen vandaag aan de zuidkust, waar in Lajinha een hele serie caches ligt, met de bedoeling om zoveel mogelijk van de kustlijn te laten zien, die bestaat uit allemaal natuurlijke bogen.
Gisteren waren we al langs deze vrolijke mural gekomen, maar toen had ik er geen foto van gemaakt omdat ik wist dat we hier toch nog zouden komen voor de caches.

De serie caches begon  leuk
en we zagen inderdaad heel wat natuurlijke bogen
wat prachtig is.
Er was zelfs een mooie miradouro waar je vanaf een paar punten kon uitkijken, ook het land in.
Parkeren moesten we regelmatig langs de kant van de weg of in zijstraatjes.
Toen we vanaf zo´n paarkeerplek naar de cache liepen zagen we deze oprit met walvismozaïek.
De oprit was lang en zo kwam de walvis mooi tot zijn recht.
Alhoewel de caches ons naar mooie punten brachten, moesten we na de eerste drie caches wel steeds zo'n meter of dertig over stenen klauteren en dan soms ook nog vlak langs de rand van de klif.
Daar zijn we geen fans van, dus die doen we dan ook niet.
En met al dat geklauter begon ik mijn enkel te voelen, dus geloofden we de serie verder wel.
We hadden een aantal schitterende bogen gezien dus dan is het niet zo erg om er wat te missen.



1 opmerking:

Marthy zei

Prachtige boog, doet denken aan de Pont d'Arc in de Ardèche.