woensdag 5 juni 2013

Baixa en Avenida 3

Nadat we boven rondgekeken hadden, liepen we via smalle straatjes en trappen weer naar de benedenstad

 waar we chocolademelk dronken bij Starbucks
 Toen we weer verder gingen zagen we op Praça da Figueira
een marktje en dat gingen we even van dichtbij bekijken.
 er bleken voornamelijk kramen met etenswaren te staan
en de tafeltjes in het midden waren allemaal bezet 
met mensen die wat zaten te eten of te drinken.
 Vlakbij Avenida 24 de Julho zagen we kraampjes staan,
die wij in onze omgeving veel op kerstmarkten zien,
ook hier werd alleen maar eten verkocht.
 Bij de Taag aan gekomen kon ik het niet laten om
er even in te gaan staan.
 Het was inmiddels vloed geworden en het strandje dat er
vanmorgen nog was, was nu helemaal onder water verdwenen.
 Raven zijn het symbool van de stad en je komt ze dan ook
regelmatig tegen. Dit bord vond ik wel erg mooi.
 Na het eten kwamen we een groep jongeren tegen
die gekleed waren in zwarte gewaden met ingenaaide embleempjes
aan de binnenkant; ze zouden zo in de Harry Potter films passen.
We hebben niet kunnen ontdekken wat voor groep het nu was.
 We namen de metro weer naar het hotel.
Het viel ons steeds weer op hoe ruim en licht
de stations zijn.
In het hotel hadden we weer ons 'avondprogramma' 
en ik was blij dat ik mijn voeten op het bed kon leggen,
want die deden gewoon zeer van al het lopen.

Geen opmerkingen: