dinsdag 11 juni 2013

Kroningsdag

Vandaag was het 30 april , een dag waarop ik normaal altijd thuis achter de tv zit met een tompouce waarvan ik speel dat hij oranje is :-) Dat had ik op deze bijzondere dag natuurlijk ook graag gedaan, maar om nou in Lissabon op de hotelkamer de hele dag tv te gaan zitten kijken vonden we zonde. Bij het ontbijt waren er verschillende Nederlanders helemaal in het oranje gekleed :-) We dronken koffie op de kamer en keken via een Engelse zender naar de balkonscene en de herhaling van het tekenen van de akte van abdicatie, hadden we toch een stukje gezien.
Hierna gingen we op pad en namen weer de metro naar de stad.
In een verbindingshal tussen twee metro uitgangen was een hele expositie van Game of Thrones gemaakt,
ik vond de troon mooi om te zien.
  De metro's liggen hier niet zo diep onder de grond.
 Dit standbeeld stond vlak naast een terrasje, het was net
of deze meneer daar ook op zat. Ik werd gelijk aangesproken 
door een mevrouw die vroeg of ik een foto van haar wilde maken
terwijl ze op de lege stoel zat, had ik gelijk mijn goede daad 
van vandaag gedaan :-)

 We kwamen een paar keer aardbeienverkopers tegen,
de aardbeien waren zo groot dat ze wel genetisch gemanipuleerd
leken.
 Na wat caches gezocht te hebben kwamen we weer uit bij de Taag.
Daar zagen we deze wel wat op glasbakken lijkende
plantenbakken/bankjes.
 Ik had me voorgenomen om vandaag foto's van oranje dingen
te maken en daarom ging ik in het oranje bankje zitten.
 even later zagen we deze oranje auto.
 Voor het station zagen we dit beeld van twee handen.
 In een grote boom zagen we oranje bloemen, waar ik 
dus een foto van wilde maken. Terwijl ik dat aan het doen was,
knapte er boven mijn hoofd zo'n bloem open en zat ik onder
allemaal raar spul, gelukkig had ik babydoekjes bij me :-)
 De boom stond in de Jardim Dom Louis.



Geen opmerkingen: