zaterdag 9 april 2016

Jardins do Palácio de Cristal

Wij waren nog niet in de Jardins do Palácio de Cristal geweest en daar gingen we nu naar toe.
Omdat we via de stad kwamen hoefden we niet naar boven te klimmen.
Vroeger heeft hier een paleis gestaan, maar dat is afgebroken en op die plek staat nu een sportcomplex in een ronde koepel.
Het begint echt voorjaar te worden, de bomen beginnen uit te lopen.
 Het valt me vaak op dat vogels graag bovenop een standbeeld gaan zitten, daar zullen ze wel een mooi uitzicht hebben :-)
 Er liepen heel veel pauwen in dit park. Deze stond eerst voor een raam naar binnen te kijken, of zichzelf te spiegelen :-) Ik wilde er een foto van maken, maar toen hij me in de gaten kreeg kwam hij naar me toegelopen.
In het park was van alles te zien zoals dit open lucht theatertje
 een grote vijver
 een kleine vijver met daarachter een prachtig uitzicht
 De tuin ligt op verschillende niveaus
 De kapel gewijd aan Karel Albert van Sardinië.
 Dit torentje heb ik vanuit de rondvaartboot op de foto gezet.
Jammer genoeg is het stuk er naar toe afgesloten en mag je er niet meer komen
 maar een klein stukje verderop hadden we ook een prachtig  uitzicht op de Douro
 Vandaag wisselen zon en regen elkaar regelmatig af. Er brak een flinke stortbui los en we hebben onder een paar grote bomen staan schuilen.
Daarna werd het weer droog en gingen we verder, nu naar de lager liggende gedeelten.
 De tuin is ook opgedeeld in allemaal stukjes
 hier kwamen we door een klein poortje in een muur.
Halverwege de berg was een ingang/uitgang en daar zijn we het park uitgegaan.

Geen opmerkingen: