maandag 4 juli 2016

London dag 1 - deel 1

Roemenie en Cuba zaten al redelijk dicht op elkaar, maar toen moest Paul tussendoor ook nog eens twee dagen voor zijn werk naar London toe.
Tja en als hij naar London gaat en moet overnachten, ga ik natuurlijk mee en omdat één nachtje  wel erg weinig is, plakten we er nog eentje aan vast.
De spoorstaking was al geweest, maar de avond voor we vertrokken brak er nog maar weer eens een spontane staking uit en geen mens wist of er treinen zouden rijden.
We zijn maar om 5.00 uur opgestaan en zagen toen op de site van de NMBS dat er in Vlaanderen nog wel wat treinen reden, dus zijn we dan toch maar naar station Leuven gegaan, waar er inderdaad een trein naar Brussel aankwam.

Zo waren we meer dan twee uur van te voren bij de Eurostar, maar omdat Paul een eerste klas ticket had (die mag voor zijn werk niet 2e klas reizen) en het toch een zootje was werden we op een trein eerder geboekt.
En in het kader van zo heb ieder nadeel zijn voordeel, kwamen we nu al om 9.00 uur aan in London!
 We namen de underground naar Covent Garden en liepen naar Strand, waar we deze keer een kamer in het Strand Palace Hotel hadden geboekt, omdat die op de lijst van de bank stond.
We konden natuurlijk nog lang niet op de kamer, maar wel de koffers afgeven en daarna had Paul ook nog tijd om samen met mij koffie te gaan drinken bij de buren: Starbucks.
Het was heerlijk weer en daarom zijn we buiten op het terrasje gaan zitten.
In de verte zagen we Nelson op zijn column en langs ons reden steeds taxi's en dubbeldekkers; we waren echt helemaal in London.
 Het Strand Palace Hotel
 En toen werd het tijd voor Paul om te gaan werken :-)
We liepen samen door Victoria Embankment Gardens, langs het statue voor het Imperial Camel Corps.
Paul ging rechtsaf naar de underground
 en ik ging linksaf richting de Thames, om daar de cache te zoeken, die we bij het beeld van de kameel uitgerekend hadden.
 Daarna ben ik verder gelopen en heb ik een klein rondje gemaakt, via Westminster
 naar Parliament  Street.
Toen ik daar liep vlogen er 2 hele rare vliegtuigen steeds maar rondjes.
Ik maakte een foto om aan Paul te vragen wat het voor toestellen waren. Hij vertelde dat het Oysprey's waren en de volgende dag stond er een artikel over in de krant
 Ik liep verder over Whitehall
 aan de kant van de straat waar het minder druk was met touristen :-)
 en zo kon ik bepaalde details van gebouwen mooi zien en fotograferen.
Ik wilde twee Sherlock Holmes caches doen en daarom liep ik via Great Scotland Yard
naar Northumberland Ave. Ik ben al vaak langs deze pub gelopen, nu heb ik er een foto van gemaakt met The Fairy ervoor.
Bij The Mall (maar ook op andere plaatsen) hing het vol met vlaggen, je kon er niet naast kijken dat
Hare Narigheid 90 is geworden.
Ik kon het niet laten om even over Trafalgar Square te lopen
 Ik zou zo vreselijk graag eens een keertje door deze fonteinen lopen, het is dat ik niet het risico wil lopen om een permanent inreisverbod voor de UK te krijgen...:-)
 bij een van de vele Pret A Manger, die London rijk is, heb ik mijn lunch gekocht en daarmee ben ik naar Victoria Embankment Gardens gelopen, waar ik heerlijk op een bankje heb zitten eten.

trompke zei

Lijkt me ook best leuk... door die fonteinen lopen ;-)
En gelukkig waren ze aan het oefenen, die vliegtuigen.

Margriet zei

Bofkont, ook nog eventjs naar Londen :-)