zondag 10 juli 2016

London dag 3 - deel 3

Hier liepen we weer in het park.
Op een bepaald punt begon Paul op de gps te kijken en na een poosje hadden we voor het oost koordinaat 000.00.000.
Nou dat was wel een selfie waard lol Paul staat in het westen en ik in het oosten (of omgekeerd)
We kwamen langs een heel klein meertje waar je waterfietsen kon huren, maar er was bijna geen ruimte om te fietsen.
De zonnewijzer was ongeveer zo groot als een kwart van het meertje.
We hadden een mooi uitzicht op de Time Ball en het Planetarium.
Al vanaf een grote afstand had ik het scheepje in de fles ontdekt en ik zei tegen Paul dat het volgens mij een kunstwerk was dat op de Fourth Plinth op Trafalgar Square had gestaan.
Dat blijkt inderdaad zo te zijn en ik vind het hier hartstikke goed op zijn plaats.
Weer terug bij de Thames zagen we de ingang van de tunnel onder de Thames door, maar daar hadden we geen tijd meer voor.
We hadden nog wel genoeg op onze Oysterkaartjes staan om terug te komen, maar omdat niet met de eerstvolgende boot mee konden zijn we in de tussentijd de kaartjes op gaan laden, zodat als we de volgende keer in London aankomen we weer zo weg kunnen met de underground zonder in een ellenlange rij te moeten aansluiten.
Terwijl Paul daarmee bezig was ontdekte ik een penny automaat
Op de terugweg zaten we weer aan de rechterkant, zodat we nu de andere oever konden bekijken.
Ook aan deze kant staan hele aparte gebouwen.
Deze raderboot kwam ons voorbij varen toen we ergens aan een pier lagen.

Toen we weer bij Embankment Pier waren, zijn we uitgestapt en naar het hotel gelopen waar we de koffertjes opgehaald hebben.
Met de underground zijn we naar St Pancras gegaan en omdat Paul in de trein zou eten, kocht ik sushi.
De Eurostar vertrekt tegenwoordig om 19.04 i.p.v. 19.34, wat nu misschien maar goed was omdat er gewoon vrolijk verder werd gestaakt en we maar af moesten wachten of er een trein zou rijden.
In de Eurostar werd gezegd dat er een trein zou gaan vanaf spoor 14 en dat we precies 4 minuten zouden hebben om die te halen.
Dat zou alleen maar lukken als hij vertraging zou hebben, dus stonden we weer 10 minuten voor aankomst bij de trein om daarna over Brussel Zuid te rennen, maar helaas die trein reed gewoon helemaal niet.
Daarna hebben we drie kwartier zitten wachten, samen met nog heel veel andere mensen tot er een trein kwam die naar Welkenreadt (bij de Nederlandse en Duitse grens) zou rijden.
Het stond ook zo op de borden, dus er stapten veel mensen in die trein.
Toen de deuren eenmaal dicht waren en de trein begon te rijden, werd er omgeroepen, dat ze niet verder zouden rijden dan Leuven...(grens met Wallonie)
Echt schandalig zo'n aktie, nu waren er heel veel mensen die midden in de nacht in Leuven zouden stranden...
Wij hadden geluk dat we in Leuven moesten zijn.
De auto stond in de parkeergarage van het station en toen waren we zo thuis, waar we opgewacht werden door J&J.
Het waren drie heerlijke dagen, maar dat kan ook niet anders in London!

Bertiebo zei

Nee dat kan zeker niet anders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jolande zei

Gisteren is the BFG Dream Jar Trail van start gegaan en daar wil ik volgende maand ook erg graag naar toe, dus blijf ik de rest van de aand maar heel braaf op de bank zitten met mijn laptopje :-)