zaterdag 25 februari 2017

Lissabon dag 2 Baixa en avondeten

Na de warme chocolademelk bij Starbucks liepen we verder over Praça dos Restauradores.
Aan de linkerkant van het plein zie je de opvallende Art Deco facade van het voormalige Eden Teatr0.
 Een stukje Av. de Liberdade op zit een Hard Rock Cafe, waar ik deze toepasselijke deurknoppen zag.
op Avenida leek het wel lente met die bloeiende bloemetjes
 en mandarijnen in de bomen.
Zo rond zes uur waren we allemaal weer terug in het appartement en gingen we kijken waar we zouden gaan eten.
Jasmine had in een klein zijstraatje van onze straat een Indisch restaurant gezien en daar gingen we om zeven uur naar toe.
De kaart was volledig in het Portugees :-) Nu ken ik wel de basisnamen, maar ik ben nog niet zo ver dat ik allerlei indische gerechten in het Portugees kan lezen :-)
Maar met de hulp van de hele vriendelijke eigenaar hebben we allemaal iets heerlijks gegeten.
Dit werd gebracht als een soort voorafje
 naanbrood
 Jasmine had iets van aardappelen met spinazie
 ik had een gerecht met linzen en dat was echt heerlijk.
 Paul had iets met kip
 en Julian rundvlees.
Tijdens het eten hebben we zitten praten over wat we vandaag allemaal gedaan en gezien hebben.

1 opmerking:

Margriet zei

Mmmm, dat eten ziet er weer heerlijk uit!