dinsdag 28 februari 2017

Lissabon dag 3 Wherigo 3

Na de hele klim stonden we dan eindelijk op Miradouro das Portas do sol en daar zagen we de daken van Alfama en de Tejo
 een aparte muurschildering
 en ja hoor: slotjes.
 Naast deze miradouro is er nog een: Miradouro da Santa Luzia.
 We liepen verder en kwamen langs Castelo de São Jorge
 Naast de kasteelmuur zat een op Fernando Pessoa lijkende kunstenaar met koffie te schilderen.
 Bij het kasteel keken we verder niet rond, maar we liepen weer naar beneden langs de opgraving van een Romeins theater
 en de Së Kathedraal
 Toen we beneden aangekomen waren moesten we naar Praça da Figueira, waarna de tocht verder naar links ging, maar omdat we vlakbij Rossio waren en inmiddels wel zin hadden in een kop warme chocolademelk zijn we even van de route afgeweken.
 Onderweg zag ik nog een deurknop voor mijn verzameling.
 Nu hadden we een rondje (groot rondje) gelopen.
 Voor de deur van Starbucks kwamen we Julian tegen, die had er net iets gedronken en was van plan om nu met de Wherigo te gaan beginnen.
Wij gaven onze voeten even rust en genoten van de warme chocolademelk.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Wat een mooi uitzicht en mooie muurschildering! Volgens mij werken je voeten weer prima, jullie lopen weer heel wat af :-)

trompke zei

Heerlijk zo door de stad banjeren... Wherigo al af?

Jolande zei

Ik had laarsjes aan en die zitten best wel stevig en 's nachts leg ik mijn voeten op een kussen, daar rusten ze heel goed van uit.

De Wherigo is inderdaad af, was erg leuk.