zondag 27 augustus 2017

Corsica dag 14 - Omessa

De receptie was vanmorgen maar tot half tien open en omdat we voor die tijd de sleutel in wilden leveren hadden we gisteravond al het grootste deel ingepakt en stonden we om 8.00 uur op.
Na het ontbijt heb ik afgewassen, heeft Paul de laatste spullen bij elkaar gezocht en alvast de twee koffers naar de auto gebracht.
Daarna heb ik het sleurkoffertje en de eet- en strandtassen mee naar de auto genomen terwijl Paul de sleutel is gaan inleveren en de vuilniszak weg heeft gegooid.
Om precies 9.20 uur vertrokken we van dit vreemde, maar wel leuke vakantiecomplex.
De kustweg van Calvi naar Ajaccio staat als vreselijk slecht bekend en de hoofdweg gaat dan ook  via Corte in het binnenland, daarom zijn we een stuk terug over dezelfde weg gereden als toen we naar Calvi reden.
Toen we weer langs het nieuwe kleine winkelcentrum kwamen waar we op de heenweg koffie gedronken hadden besloten we om daar weer koffie te gaan drinken.
Daarna reden we verder en waar de weg landinwaarts ging namen wij eerst even een afslag om een cache te gaan zoeken.
Hier hadden we nog even een heel mooi uitzicht op de zee.
Nu gingen we de bergen in en we waren verbaasd hoeveel sneeuw we nog zagen liggen.
Onderweg maakte ik foto's vanuit de auto.
Omdat we ruim de tijd hadden gingen we van de hoofdweg af om in het dorpje Omessa twee caches te zoeken.
Bij de eerste konden we het dorpje aan de andere kant van de kloof zien liggen.
Beneden ons lag een huis, wat op zich niet bijzonder was, maar wat we wel bijzonder vonden was dat er in de tuin een familiegraf stond.
Nadat we de cache gevonden hadden reden we door naar het dorpje, waar we de auto op een pleintje parkeerden.
Ik had in de cachebeschrijving wel iets gelezen over een alien, maar ik had niet verwacht om in die piepkleine, slaperige dorpje een echte alien te vinden; hartstikke leuk natuurlijk.
Nu we hier toch waren hebben we een wandeling door het dorpje gemaakt.

Het was er zo stil, je vraagt je af waar iedereen is en wat ze doen.
 Toen we weer in de auto zaten voelde Paul iets in zijn nek kriebelen en toen ik keek zag ik allemaal hele kleine beestjes, dus de auto uit, polo uitgetrokken en toen heb ik alle beestjes en ook een paar mieren van hem afgehaald, die waren erop gekropen toen hij onder een boom door ging om de cache te pakken...
Hierna reden we weer terug naar de hoofdweg en toen we weer langs het elektriciteitshuisje kwamen  tegenover de plaats waar we op de heenweg gestopt waren, viel mijn oog op nog een alien, dus ik begon te roepen dat Paul moest stoppen.
Dat deed hij natuurlijk gelijk :-) en ik stapte vlug uit om een foto te maken
 en terwijl ik dat deed ontdekte ik op de andere muur nog een alien!