zondag 27 augustus 2017

De week van Maui en Mandu 9

De keuken en woonkamer worden een beetje te klein voor Maui en Mandu, want zodra ze de kans krijgen proberen ze te ontsnappen.
We laten nu overdag de deuren van de kamer en keuken open staan, dan kunnen ze ook naar de gang en naar boven.
Julian heeft zijn kamerdeur altijd open staan omdat Patch vaak onder zijn hoogslaper ligt en dat heeft het duo nu ook door.
Aangezien Patch overdag bijna altijd buiten is, halen we haar mandje weg en de twee slapen nu heerlijk op een opgevouwen dekbed.
 Deze week ben ik wat meer gaan proberen om ze aan een tuigje te laten wennen.
Zodra Mandu wakker is gaat hij er mee spelen en verder wil hij er niets van weten.
 Toen ik ging wassen had ik een van de wasmanden even in de gang gezet en toen ik terug kwam zag ik dat Maui erin gekropen was.
Hij kon er alleen niet meer uit :-)
 Van de twee broertjes is Maui de grootste knuffelkat, hij kan zo heerlijk bij iemand gaan liggen.
 Hier hadden ze allebei een tuigje aan, Maui ging lekker eten, Mandu ging voor dood liggen en at geen hap, toen ik het tuigje uittrok ging hij ook eten.
Het heeft nog wat meer tijd nodig.
 Ik was bij de Action geweest en wilde foto's maken van de nieuwe stempels...
Maui kwam ze even van dichtbij bekijken
Ik pakte Maui op en zette hem een stukje verderop neer, toen ik me weer omdraaide zat Mandu  er natuurlijk bovenop...
 Op een avond kwam Julian me roepen, dat ik even moest komen kijken en toen ik boven kwam zag ik Mandu bovenop de hoogslaper!
Het was te donker om er een foto van te maken, maar Mandu was zo vriendelijk om het de dag erna nog een keer te doen.
 En wat Mandu doet, doet Maui ook, alleen kan die er niet zelf meer af :-)
 Nadat ik hem eraf had gehaald klom hij weer naar boven, alleen aan de verkeerde kant van de trap :-)
Hier zit hij echt te kijken van wat moet ik nu
 Mandu klimt naar boven en naar beneden, Maui probeerde ook naar beneden te klimmen en maakkte toen een soort van koprol over de treden, hij leek wel zo'n poppetje op een ladder :-)
Daarna hield hij het voor gezien en bleef hij lekker beneden zitten.
 Maar het dvd kastje moest nog wel even beklommen worden
 Zaterdagavond konden Maui en Mandu pas heel erg laat in de keuken om te slapen, want Julian had vrienden over de vloer om zijn verjaardag te vieren.
Toen ik even onze slaapkamer opliep had ik ze gelijk allebei achter me aan en heb ik ze daar maar een poosje laten spelen.
Mandu schrok zich steeds weer suf van zijn spiegelbeeld :-)
 en Maui zat weer in de wasmand in onze badkamer en hij kon er weer niet uit :-)
Misschien moet ik hem komende week maar af en toe in een wasmand stoppen als ik even mijn handen vrij wil hebben :-)

5 opmerkingen:

Chris zei

Ik vind ze zo leuk, je wekelijkse kittenverhalen. Van mij mag je ze tot Maui en Mandu 100 jaar zijn, blijven schrijven :-) Ik vroeg me wel af, waarom een tuigje? Hier heeft onze oudste poes (13,5) mogelijk een voedselallergie waardoor ze een aantal weken niet in de tuin mag. Ik neem haar nu ook af en toe mee aan een tuigje zodat ze het idee heeft toch buiten te zijn geweest en dat gaat best goed -wonder boven wonder-. Groetjes Chris

Jolande zei

Het zal wel minder worden met de tijd, maar zolang ze nog zoveel doen en ontdekken maak ik logjes.
Van de andere kattepoezen heb ik wel redelijk veel foto's maar nooit precies opgeschreven wat ze allemaal deden en dat vind ik nu best wel jammer, dus nu met Maui en Mandu schrijf ik de logjes zodat ik het later nog eens terug kan lezen.
En de familie van wie we ze gekregen hebben kan zo ook zien hoe het met ze gaat.

Ik wil ze aan de tuigjes laten wennen om ze mee naar buiten te kunnen nemen en zo daar te laten wennen.
We wonen in een straat waar je maar 30 mag rijden, maar het wordt als sluiproute gebruikt en ze vliegen soms met 90 km voorbij, ik moet er dus niet aan denken dat er eentje zo de weg op schiet.
Vanmorgen liet de vriend van Jasmine de voordeur open staan en ik kon Maui nog net op tijd grijpen, dacht dat ik erin zou blijven.

Jolande zei

Klik ik weer te snel op publiceren, ik wilde nog schrijven dat ik hoop dat je poes snel weer lekker in de tuin mag en dat ze kunnen vinden waar ze een allergie voor heeft.
Blijft ze normaal in jullie tuin of gaat ze ook verder de buurt in?
Fijn dat het tuigje bij haar werkt en ze toch zo even lekker naar buiten kan, zeker met dit mooie weer.

Chris zei

Dat is hier precies hetzelfde. We wonen heel rustig maar iets verder is een (hoofd) weg waar max 30 geldt maar niet iedereen zich daaraan houdt. Onze poezen mogen daarom alleen los buiten lopen als we in de buurt zijn en moeten in de tuin blijven. Dat lukt aardig op een enkel incidentje (op de schutting klimmen) na. We zijn al weken aan het tobben met Trixie en helaas heeft ze gisteren haar voorhoofd weer opengekrabd en loopt ze nu weer met een kraag om. Ik hoop dat we snel weten waarom ze zo'n jeuk heeft (ze heeft nu 6 weken een speciaal dieet, vandaar het opletten dat ze niets anders binnen krijgt).

Jolande zei

Wat zielig voor Trixie, ik hoop dat jullie snel zullen weten waarom ze zo'n jeuk heeft.
Knap dat jullie de kattepoezen in de tuin kunnen houden, onze tuin heeft geen schuttingen en ze kunnen er aan alle kanten uit/in.
Omdat Patch wel naar buiten gaat door de kattenluikjes, moeten we dus extra goed opletten dat ze niet kunnen ontsnappen.