dinsdag 15 augustus 2017

Corsica dag 9 - De omgeving van Bastia

We gingen nog wat caches in de omgeving van Bastia zoeken.
 Voor de eerste reden we naar een wijk ten noorden en boven Bastia.
De cache heet Admirez la vue, maar wij vonden la vue enorm tegenvallen, gelukkig vonden we de cache wel.
La vue


Hierna reden we naar Etang de Biguglia om te kijken of er flamingo’s waren.
Die waren er jammer genoeg niet meer, sterker nog er was helemaal geen (water)vogel te bekennen.
De cache die hier moest liggen konden we niet vinden, maar gelukkig kwamen er andere cachers aan die hem wel vonden.
Toen we naar ze toe liepen vertelden ze dat hij in de holle boom zat en dat ze gewoon haar hand erin had gestoken, ik zei dat wij dat niet deden omdat er giftige spinnen op dit eiland zitten, oei daar schrokken ze wel van want dat wisten ze niet.
Maar dankzij hun onwetendheid konden wij de cache toch nog loggen :-)



we reden verder naar Furiani, een klein dorpje dat tegen de berg aan de overkant van de Etang aan ligt.
We reden omhoog en toen we boven waren werd de weg zo smal en kwamen er steeds auto’s de hoek om naar beneden, dat Paul achteruit gereden is en de auto geparkeerd heeft.
Kijk dit is nou pas een la vue



De straten in het dorpje bestaan voornamelijk uit trappen. wij klommen naar boven naar de toren toe. Die was gesloten, maar we  hadden onderweg op verschillende plaatsen al een prachtig uitzicht over de omgeving.

Ik liep voorop en ineens was ik Paul weer kwijt.
Toen ik terug liep stond hij te praten met een oud vrouwtje dat al bijna 50 jaar in dit dorpje woont.Hij heeft "Praat met mij" op zijn voorhoofd staan :-)
Het is leuk om als toerist door deze smalle straatjes en vele trappen te lopen

maar ik moet er niet aan denken dat ik hier elke dag over al die trappen en keitjes zou moeten lopen.
We kwamen langs een tuin waar een abrikozen boom stond met (bijna) rijpe abrikozen.
Furiani vanuit de auto gezien op de terugweg.
Voordat we terug naar het hotel gingen hebben we nog even boodschappen gedaan bij LeClerc.
Vanaf de parkeerplaats konden we het hotel en een heel klein stukje van ons balkon zien.

1 opmerking:

Margriet zei

Paul straalt gewoon rust en vriendelijkheid uit :-) Dat tweede uitzicht was inderdaad veel en veel mooier!