zondag 10 september 2017

De week van Maui en Mandu 11

Zodra we 's ochtends de keukendeur open doen proberen Maui en Mandu te ontsnappen.
Als ik binnen kom blijven ze nog wel even omdat ze weten dat ik ze altijd eerst (nat) eten geef, maar dan willen ze toch wel erg graag naar boven.
Zodra Julian beneden is zet ik de deuren open en dan weten ze niet hoe snel ze boven moeten komen.
Vaak gaan ze daar liggen slapen,  Maui wurmt zich dan eerst onder het dekbed, soms zie je hem helemaal niet meer terug en soms steekt alleen zijn kopje onder het dekbed uit.
 We waren een paar uur weggeweest en hadden het duo in de kamer gelaten.
Zodra Maui ons aan zag komen sprong hij op de vensterbank, hier kijkt hij naar Paul, die de fietsen van de auto afhaalt.
Ze zijn al zo veel groter geworden, maar als je ze dan naast Patch ziet, zijn ze toch nog wel klein.
Maui had in de gaten dat Patch buiten op de vensterbank zat en toen ging hij aan de andere kant van het raam naar haar zitten kijken, kon hij mooi dichtbij komen zonder een mep te krijgen.
Sinds Maui en Mandu hier wonen zit ik met mijn laptop aan de keukentafel om ze in de gaten te kunnen houden.
Toen Maui een zere rug had, zat hij veel op mijn schoot en dat is nog steeds een favoriet plekje van hem.
Mandu zag dat natuurlijk en probeerde aarzelend ook een paar keer en ontdekte dat hij het eigenlijk heel fijn vind om bij mij te zitten.
En nu kan ik dus niet even op de bank of op een keukenstoel gaan zitten of het is rennen wie het eerste op mijn schoot zit, Mandu in dit geval
 Maui deed nog een paar pogingen om er ook bij te klimmen, maar op een keukenstoel past dat echt niet, dus toen ging hij maar in mijn rok zitten :-)
 Mandu kan sinds deze week op het aanrecht komen,oh wat zijn wij heden blij.....(not)
 Nu het weer minder is en de deur niet zo veel meer open staat klimt Maui op de rugleuning van de stoel om de tuin in te kijken.
 Maar hij ligt ook graag op de rugleuning van de bank
 Ik was net op tijd om ook nog een foto vanaf de andere kant temaken.
 En dan liggen ze dus vanaf de rugleuning rond te kijken.
 Patch komt ook vaker naar binnen als het slecht weer is en wil dan in haar eigen mandje op Julian's kamer liggen.
Normaal leggen we dat bovenop de kast zodat de twee er niet in kunnen en zij ook iets heeft wat niet naar Maui en Mandu ruikt.
Hier lag ze lekker en de twee lieten haar zowaar met rust, Mandu lag op de hoogslaper, Maui bleef wel in de buurt, maar was toch zo wijs om er niet bij te kruipen.
Toen hebben ze alle drie heerlijk boven liggen slapen en kon ik even wat nuttige dingen doen :-)

Geen opmerkingen: