zondag 17 december 2017

De week van Maui en Mandu 24 en 25

We waren een week naar New York en toen heb ik natuurlijk geen foto's van het duo kunnen maken.
Deze foto's zijn van voor onze reis en erna.

's Nachts kunnen ze natuurlijk overal in de keuken lopen en liggen waar ze willen, maar overdag halen we ze van het aanrecht af en dat is natuurlijk verwarrend.
Maui trekt zich er niets van aan en gaat er toch lekker liggen als hij daar zin in heeft.
 Jasmine had een nieuw speeltje gekocht en probeerde dat uit terwijl hij op het aanrecht lag...
Hij vond het hartstikke leuk en heeft nu natuurlijk geleerd dat het aanrecht een leuke speelplek is :-)
 Paul en ik gingen onze koffer inpakken en omdat we vaak heen en weer liepen, liet ik de deur van onze slaapkamer openstaan,veel kwaad kunnen ze er niet.
Op een gegeven moment waren ze weg, ik vond ze terug in onze badkamer.
Maui zocht het wat hoger op en was in de wastafel gaan liggen
 Mandu zat in een wasmand.
 Natuurlijk moesten er boodschappen gehaald worden voor we weg gingen en toen die in de keuken stonden, was de inspektie er natuurlijk ook gelijk bij.
 Ik blijf het toch zo schattig vinden als ze ergens onder kruipen en je alleen nog maar een koppie ziet.
 De zak van Sinterklaas.
Mandu bekijkt het vanaf de stoel, Maui zit er natuurlijk weer met zijn neus bovenop.
 We hadden de papierbak in de kamer gezet.
Die staat normaal dicht in de keuken, maar nu was het deksel eraf en dat was natuurlijk hartstikke leuk
Maui was bang dat we al het papier weg zouden gooien en nam maar wat mee naar het mandje.
 
 om daarna een duik te nemen in de papierbak
en zich daar helemaal onder het papier te wurmen.
 Tijdens onze reis heeft Mandu het zwaar gehad, want hij was totaal gestrest toen we thuis kwamen.
Ik had gezegd dat er niet met de plantenspuit gespoten mocht worden, maar mooi dat er een volle in de keuken stond, maar niemand had ermee gespoten...
Het heeft me een paar uur gekost om hem weer rustig en naar beneden te krijgen.
Hier was ik al naar bed en is hij bij Paul gaan zitten.
 Van de week zag ik de deur van het toilet op een kier open staan, maar een kier is natuurlijk groot genoeg en toen ik de deur verder open deed zag ik dit...
 Mandu voelt zich weer helemaal fijn, hij is veel bij me in de buurt en hier ligt hij lekker naar de vogeltjes in de tuin te kijken.
 En toen gingen we de kerstboom opzetten...
Maui vond de lichtjes gelijk reuze leuk en ging er dan ook middenin liggen terwijl Paul bezig was om ze in de boom te hangen.
 We waren van plan om dit jaar alleen maar de plastik ballen in de boom te hangen, maar het ding stond nog geen vijf minuten of de ramp op 4 pootjes zat al in het midden...
Dat beest doet nou werkelijk van alles en nog wat, wat geen van onze andere katten ooit gedaan hebben.
Dit jaar wordt het dus een boom met alleen maar lichtjes...

1 opmerking:

Margriet zei

Wat zijn ze toch gezellig :-)