woensdag 24 januari 2018

New York dag 3 - NY Public Library

Vandaag gingen we de kerst etalages van de grote warenhuizen bekijken.
Eerst kwamen we langs Lord & Taylor
Aan de buitenkant van de etalages was allemaal groen bevestigd en daarin zaten allemaal eekhoorns met rode strikken en heel veel lampjes.
in de etalages waren allemaal winterse taferelen te zien.
Het was vandaag erg lastig om foto's te maken, want alles spiegelde enorm, maar het geeft toch wel een beetje een indruk.
De ijsschots onder de ijsberen draaide rond en dan zag je steeds weer andere dieren in een grote glazen bol
zoals deze twee schattige narwals.
We wandelden verder en kwamen al snel een Staples tegen, daar moest ik natuurlijk even binnen kijken, want ook al is het "maar" een gewone kantoorwinkel, ze hebben er toch leuke dingen.
Ik kocht er een pak met 20 Sharpies voor maar $10,= bij Pipoos in Nederland betaal je voor 12 stuks 21 euro en hier heb ik ze zelfs nog nooit gezien.
The New York Public Library
Ik vond het leuk dat de twee stenen leeuwen voor de Library een kerstkrans om hun nek hadden.
We gingen binnen kijken.
Terwijl we in de rij stonden voor de tassencontrole konden we de grote kerstboom alvast bewonderen.
We gingen op de kinderafdeling kijken, voor de ingang zaten twee leeuwen gemaakt van lego.
Ik ben geen Winnie the Pooh fan, maar ik vond het wel heel leuk om de originele knuffels te zien
die model stonden voor de dieren uit de verhalen.

We wandelden nog wat verder door de bibliotheek en kochten in de shop een boekje met Christmas Cat Carrols, zo grappig.
Er waren prachtige plafonds
en er waren ruimtes waar de boeken gestudeerd werd.
In deze bibliotheek kun je geen boeken lenen, maar ze wel gaan zitten lezen en dat werd veel gedaan.

1 opmerking:

Margriet zei

Volgens mij is NY in kersttijd heel leuk! Mooie lego-leeuwen!