zondag 1 april 2018

Dag 11 - Jerez 2

Het oude centrum was niet heel groot en toen we daar uitgekeken waren, gingen we wat caches zoeken die er wat buiten lagen.
Op weg naar de eerste kwamen we langs deze Plaza Shopping en op het bord dat op de gevel hangt zag ik dat er ook een afdeling papelaria (kantoorbenodigdheden) was en daar wilde ik wel even kijken.


Dat even werd ruim een uur, want ze hadden best veel leuke hobbyspulletjes waaronder veel stempeltjes.
Die hingen vrij laag, dus ik ben maar op de grond gaan zitten om ze te bekijken.
Ik vond er een heleboel leuk en daarnaast ook nog andere knutselspulletjes, dus we kwamen weer buiten met een royaal gevulde tas.

De cache lag op een pleintje in een woonwijk en nadat we hem gevonden hadden ging ik alle gymtoestellen die er stonden eens proberen, deze vond ik de leukste.
En nu wil ik ook zo'n pleintje in de zon voor mijn deur :-)


Daarna liepen we verder en op Plaza de Venecia zijn we weer op een terrasje gaan zitten om koffie te drinken en van de zon te genieten.

Toen we wer verder gingen kwamen we langs de arena
Een azulejo van een stierenvechter.
En ook hier kwamen we weer regelmatig langs pleintjes met fonteinen.
Aan de andere kant van de straat waar het hotel zit is Plaza del Marmelón
een groot plein met een grote vijver.
Nu we zo dichtbij het hotel waren zijn we even de spullen op de kamer gaan brengen, dat scheelt weer sjouwen.
Ik maakte gelijk even een foto bij daglicht van mijn aankopen.


Vervolgens zijn we weer naar buiten gegaan om nog wat caches te zoeken, maar dat was minder succesvol want voor de eerste moesten we eerst al een heel stuk omlopen en toen bleek het parkje gesloten te zijn, terwijl er geen tijdsaanduiding aangegeven was.
Op weg er naar toe kwamen we langs Bodega Sandeman.

We zagen een paar keer ooievaars op kerktorens zitten.
Het dak van deze kerktoren met de maan erop vond ik heel mooi.
Bij een kerk zagen we deze mooie waterspuwer.


Het was al half zes geweest en daarom liepen we weer richting het centrum om een restaurantje te zoeken, nou dat viel nog niet mee.
Het waren of barretjes met alleen maar bier en tapas, of hadden ze er dingen die we absoluut niet lusten. Toen kwamen we ergens waar pizza’s en andere gerechten waren, maar toen we wilden bestellen  konden we alleen nog maar wat te drinken krijgen…
Daarna vonden we weer iets anders, maar daar werden we zowat weggekeken door de oude ober die daar rondliep en omdat het er ook vreselijk ongezellig was zijn we gewoon weer weggegaan.
Het allerlaatste restaurant waarvan we dachten dat er  alleen churros en koffie was, bleek ook eten te hebben.

Het was er hartstikke druk met locale mensen, wij waren de enige toeristen en kregen het laatste vrije tafeltje.
Als voorafje kregen we wortels en een broodje
en daarna aten we paella en we hebben hier heel gezellig en heerlijk gegeten.




Tijdens het eten konden we kijken naar het maken van de churros, maar we zaten te vol om ook nog een portie te nemen.
Na het eten zijn we naar het hotel gelopen en daar hebben we ons met de gebruikelijke zaken bezig gehouden.

5 opmerkingen:

trompke zei

Mooi daar en wat een mooie spulletjes heb je gekocht! Ik zie wel een dubbele stempel :-)

Margriet zei

Wat een heerlijke buit! Gelukkig vonden jullie toch nog een leuk plekje om te eten.

Chris zei

Wat een leuke buit weer voor je verzameling. Maar eenmaal thuis, hoe onthoud jij van welke onderwerpen jij stempels hebt?

Jolande zei

Goed gezien Hanny, Paul had dat stempelsetje al in het mandje gestopt, maar dat had ik niet gezien, vandaar dat ik het nu dubbel heb.

Chris ik stempel elk setje op een A-5 papier en dat stop ik in een multomap.
De stempelsetjes zitten in van die doorzichtige zakjes en staan op volgorde waarin ze in de multomap zitten, in een doos.
Ik kijk dus in de multomap wat voor stempel ik hebben wil en dan kan ik het setje zo uit de doos halen.

Chris zei

Wat handig!