donderdag 5 april 2018

Dag 12 - Gibraltar

Beneden het hotel ligt de Botanische tuin en daar zijn we eerst doorheen gewandeld.


Hier stond gelukkig een bordje bij, zodoende weet ik dat het de grote Afrikaanse Num-num is :-)
Speciaal voor Paul nog een foto van een paradijsvogelbloem
Op de rots is een nationaal park.
Er lopen allemaal paden over en een ervan gaat over een hangbrug die we vanaf hier konden zien.
Daar ga ik dus echt niet overheen!
Vanuit de Botanische tuin kwamen we op het parkeerterrein met het kabelbaanstation.


Die was inderdaad gesloten i.v.m. het weer.
Ik had online gezien dat er een penny automaat moest zijn, dus ik liep om het gebouwtje heen waar een meneer me zei dat hij gesloten was, maar toen ik uitlegde wat ik wilde zei hij dat ik maar even door moest lopen.
In het gebouwtje was een soort pleintje, maar daar stond de automaat niet, terwijl ik rond liep te kijken kwam er een mevrouw aan en die zei ook dat ze gesloten waren, dus ik vertelde ook aan haar over de penny.
Toen riep ze naar een andere mevrouw, die net aan het afsluiten was, wat ik wilde en die draaide toen heel aardig de deur weer open en nam me mee naar de machine.
Paul was in geen velden of wegen te zien, dus ik heb toen zelf maar een penny voor hem gedraaid.



Toen ik weer buiten kwam stond hij voor het gebouwtje te praten met iemand die in Gibraltar woont…:-)
We keken bij de twee grote kanonnen boven de parkeerplaats,

en wandelden toen richting het centrum.
Onderweg kwamen we langs een beeld van Nelson; hier heeft hij maar een heel laag zuiltje :-)
Kanonnen kom je hier overal tegen.
Maar ook de zo bekende rode Engelse telefooncellen.
Nadat we in het centrum rondgekeken hadden zijn we een stuk omhoog geklommen om nog een cache te zoeken.
Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan.


Daar hebben we thee  gedronken en  een hele tijd uit het raam staan kijken naar alle boten die hier in de baai liggen en varen.
Tegen half zeven hebben we via roomservice fish & chips besteld, die na een poos op de kamer gebracht werden, onder van die zilveren ronde schalen, alleen dat vond ik al geweldig.

Het smaakte heerlijk!
Ook 's avond hebben we nog een poos uit het raam gekeken, want ook toen was er nog veel beweging in de haven.

1 opmerking:

Margriet zei

Die hangbrug is eng!!! Wat leuk dat eten onder die schalen....het is net een film :-)