woensdag 7 augustus 2019

De tuin aan de zijkant deel 3

Ons huis ligt hoger dan de achtertuin en om dat hoogte verschil te overbruggen wilden we in eerste instantie dezelfde afwerking als achter het huis.

Het bedrijf dat de boomwortels weggehaald had, zo ook zo'n bak maken in de zijtuin, alleen konden ze nergens zulke stenen vinden.
Dat konden we ons wel voorstellen, want het huis is oud en die bakken zijn net zo oud, dus moesten we of andere stenen nemen of iets anders verzinnen.
Ik vond het niet zo'n succes dat je vanuit het zwembad zo de straat op keek (en omgekeerd), dus bedacht ik dat ik er liever een stuk schutting wilde hebben
 en om te voorkomen dat de aarde van het omlaag lopende garagepad weg zou spoelen, wilde ik daar een lange smalle houten bloembak neerzetten.
Na wat zoeken vond ik er een online, die werd besteld en Paul knutselde het bouwpakket in elkaar.
Hetzelfde bedrijf dat de boomwortels weggehaald had kwam in juli de schutting plaatsen en het hoogteverschil afwerken
 De schutting in aanbouw deed me denken aan die dingen die ze neerzetten om verkiezingsposters aan te plakken :-)
 Na een paar uur stonden de schutting en de bloembak en was het hoogteverschil keurig afgewerkt.

En nu is het aan ons om de tuin verder af te werken.

Geen opmerkingen: