dinsdag 7 december 2021

Jarig

 Vorige week was ik jarig en de dag begon, zoals elke verjaardag, om 0.00 uur met een leuk en lief kaartje van Paul.
Er stond een walvis op de voorkant, dat paste mooi bij het kado dat ik van hem kreeg: een walvis/sterrenkijker.
Die was twee weken geleden al binnen gekomen en toen hebben we hem gelijk bekeken en uitgetest om hem vervolgens weer in de doos te doen en in te pakken bij de verhuisspullen.
Toen we opstonden en ik het rolluik in de badkamer open deed zag ik dat het gesneeuwd had, echt geweldig, sneeuw op mijn verjaardag.
Het was jammer genoeg wel natte sneeuw, maar het heeft toch even wit gezien.
Paul en Julian hadden slingers opgehangen in mijn kamer en de computerkamer.
Nu AH boodschappen aan huis brengt hadden we gehoopt om tompoucen te kunnen eten, maar helaas, die hadden ze niet.
We hebben toen vlaaipunten besteld, dat waren wel echte zuinige Hollandse puntjes, maar gelukkig zaten er 6 in de doos.
Ik koos voor een stukje abrikozenvlaai en dat smaakte heel lekker.
Julian had een hele (binnen) speur-, puzzeltocht gemaakt en daar ben ik een poos zoet mee geweest.
Echt heel leuk wat hij allemaal gemaakt had .
Op het eind van de puzzels kreeg ik een boek van Nelson DeMille en een kadobon voor hobbyspullen.
Dit is weer een verjaardag zonder Jasmine en Wim erbij, maar ik appte steeds foto's naar Jasmine, dus ook van de gekregen kadootjes.
Nog geen twee minuten later hing ze aan de telefoon waar haar kadootje was, dat was hier twee weken geleden al thuis bezorgd....oeps dat waren Paul en Julian helemaal vergeten.
Paul had het tussen alle verhuisdozen geparkeerd en ging op zoek.
Terwijl Jasmine en ik aan het kletsen waren vond hij de doos terug en kon ik het uitpakken terwijl ik aan de telefoon was.
Ik kreeg een Rolodexbak, die meegaat naar Capelas, zodat ik daar kaartjes kan knutselen.
De hele dag was het guur en viel er natte sneeuw, dus geen weer om er op uit te gaan en we zijn dan ook de hele dag thuisgebleven waar we gewoon allemaal rondgerommeld hebben zoals we altijd doen.
Nu de coronacijfers weer zo stijgen besloten we om maar geen Chinees te gaan halen en hebben we frietjes gegeten: ook feestelijk :-)
Als toetje at ik mijn lievelingsijs: kaneelijs.
Paul kan heel mooi bolletjes scheppen, dus die schept altijd het ijs in schaaltjes en vandaag kreeg ik het met een brandend kaarsje erin :-)
's Avond hebben Paul en Julian spelletjes zitten spelen.
Ik had daar niet zoveel zin in en heb lekker achter mijn pc 'tv' zitten kijken.
Het was weer een rare verjaardag, maar wel een hele gezellige dag.

Geen opmerkingen: