vrijdag 22 september 2023

Groene rietcicade

 
Toen ik van de week door de voortuin naar de auto liep, viel mijn oog op een klein beestje met een schitterende kleurcombinatie die op een hortensia takje zat.
Ik dacht als ik de camera ga halen is hij weg, dus pakte ik mijn smartphone en probeerde hem op de foto te krijgen, maar telkens als ik in de buurt kwam liep hij naar de andere kant van het takje en het lukte me maar niet om hem op de foto te krijgen.
Toen Paul ook kwam kijken sprong hij op de broek van Paul en toen kon ik eindelijk een foto maken.
Later heb ik opgezocht wat het was en het blijkt een kleine groene rietcicade te zijn.
Ik had er nog nooit een gezien, maar ik vind de kleurencombinatie van het dier werkelijk prachtig.

1 opmerking:

Marthy zei

Inderdaad, een mooiertje met dat blauw en groen.