vrijdag 5 januari 2024

Belgie Week 5

 Paul had een (3 jaarlijkse) medische controle, maar het MCH waar hij altijd naar toe gaat is ermee gestopt.
De opties waren Gasthuisberg, maar daar had hij geen zin in of Heilig Hart, maar daar was de enige vrije plaats op tweede kerstdag.
De dokter die altijd de controle deed in het MCH werkt in Hasselt en daar was nog wel plek op vrijdag, maar omdat je hier nooit weet wat je aantreft op de wegen zo ´s morgens vroeg is Paul een nachtje in een hotel in Hasselt gaan slapen. Hij stuurde me foto´s van de kamer en het uitzicht.
Het oorspronkelijke plan was dat ik mee zou gaan en een dagje in Hasselt zou rondkijken, maar met dit akelige koude regenachtige weer was dat nou niet echt een fijn vooruitzicht en aangezien er thuis nog genoeg te doen was ben ik daar maar gebleven .
Julian en ik hebben weer ´fijn´ gepoetst en we zijn de boodschappen voor de rest van het jaar gaan halen, dit keer niet bij AH want ik rij niet echt graag in Belgie, dus de Carrefour was me ver genoeg.
Tot mijn grote verbazing bleek half Leuven en omstreken er ook te zijn, dus het werd een middagvullend programma.
Paul´s controle was gelukkig goed verlopen en alles was goed, hij mag weer 3 jaar wegblijven en kwam blij naar huis waar ik hem van de trein haalde.
 
 Zaterdag ben ik bezig geweest met heel wat logjes te maken van knutselprojecten; daar was ik nog niet aan toegekomen.

Oud en Nieuw was heerlijk rustig.
Paul is ´s ochtends vroeg oliebollen gaan halen bij AH in Zaventem en die waren net gebakken en heerlijk!
We hebben gewoon allemaal gezellig rondgerommeld.
´s Avonds aten we lekker makkelijk sushi, we hebben spelletjes gespeeld en tv gekeken.
Vuurwerk is hier gelukkig verboden en daar hebben we nauwelijks last van gehad, behalve een paar klappers waardoor Maui en Mandu op kasten schoten en er niet meer af te krijgen waren; zo zielig.
 
En toen ging het leven weer zijn gewone gangetje en gingen we weer verder met de to-lijstjes die afgewerkt moeten worden.
En het weer is nog steeds afschuwelijk.
Wij nemen altijd iets lekkers, dat typisch Nederlands is, mee voor de buren en de vuilnismannen en dit jaar wilden we gevulden koeken meenemen.
AH had ze niet, dus moesten we naar de Hema, alleen waren we daar nog niet aan toegekomen.
Zo kwam het dat we op de dag waarop de solden begonnen naar de stad moesten. Gelukkig waren we vroeg en was het nog rustig.
We waren stomverbaasd dat er al overal Valentijn spullen uitgestald waren.
Maar of dat nog niet erg genoeg was, is er ook al Paasversiering...
Verder moest er natuurlijk een cache gezocht worden om het eerste souvenir van dit jaar te verdienen.
Als we hier zijn eten we zoveel mogelijk dingen die op Sâo Miguel niet verkrijgbaar zijn en omdat de poffertjespan hier is gebleven bakte ik hier nog een keer heerlijke poffertjes.
Dingen die mee naar Capelas moeten verzamelen we altijd op het bed in de logeerkamer en Paul heeft alles weer keurig in de koffers gekregen.
We mogen allebei twee keer 23 kilo meenemen en daarom hebben we deze keer een doos met boeken ingepakt als extra.
En dat waren de vijf weken ´vakantie´ in Belgie, morgen vliegen we weer naar huis.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Fijn voor jullie!Goeie reis!

Marthy zei

Dat waren werkzame weken maar nu weer lekker naar huis.