vrijdag 26 januari 2024

Bieten met feta quiche

 Ik hou erg van groenten en vind het snijden ervan iets therapeutisch hebben :-), maar er zijn twee groenten die ik liever van meneer Hak eet: rode kool en bieten.
Toen we pas in Belgie woonden importeerden we altijd een aantal potten, later, toen AH naar Belgie kwam hoefde dat niet meer.
Maar ja, hier op het eiland heeft natuurlijk nog niemand van meneer Hak gehoord en koopt men rode kolen en bieten gewoon zo vers van het veld.
De rode kooltjes zijn schattig en die heb ik dan toch al een paar keer gekocht en zelf gemaakt, maar aan bieten waag ik me niet.
Nu zat ik deze maand in het Continente magazine te lezen en toen zag ik een recept van een bieten-feta quiche, die gemaakt werd met kant en klaar gekookte bieten en dat wilde ik dan nog wel eens proberen.
Nu is hier niet altijd alles altijd voorradig, soms moet er op een boot gewacht worden, soms is het er gewoon even niet en moet je een poosje geduld hebben.
Dat was ook zo met de kant en klare bieten, maar toen ze er van de week dan weer waren heb ik ze gekocht en de quiche mee gemaakt.
Het was even wennen, want het smaakt toch echt anders dan uit een potje van Hak, maar na een paar happen vonden we het eigenlijk best lekker.
Deze quiche kan wel in de herhaling en ik heb het recept dan ook uit het magazine gehaald en in een map gestopt.

2 opmerkingen:

Marthy zei

Wij eten veel bietjes en ik kook ze het liefst zelf, die vind ik het lekkerst. Ik maak er salades van, stamppotten, quiches en weet ik wat nog meer.

Bertiebo zei

Ik kook ze niet zelf, maar verwerk ze wel zelf. Bietjes uit een potje vind ik niet zo lekker