vrijdag 2 februari 2024

Lichtmis en Groundhog Day

 

Vandaag is het  (Maria) Lichtmis en sinds we uit Nederland weg zijn hebben we de traditie van het pannenkoeken bakken geadopteerd.
Ook op de (Katholieke) Azoren vieren ze Lichtmis en zie je overal reclame voor spullen om pannenkoeken te maken.
Ik had alleen maar een hele grote koekenpan en heb nu een speciale pannenkoekenpan aangeschaft, dus hopelijk zullen de pannenkoeken vanavond extra lekker zijn :-)
 
 
In de USA en Canada is het dan vandaag weer Groundhog Day, iets dat wij in Europa niet kennen.
Maar ik ben gek op de film, die we in Belgie elk jaar op 2 februari keken.
Helaas hebben we de film niet meegenomen, maar ik ga naar de musical luisteren, want daar ben ik ook een fan van.
 
Lichtmis, Groundhog Day of een gewone dag in februari, ik wens iedereen een hele fijne dag.
 



1 opmerking:

Bertiebo zei

Leuk die tradities! En ik krijg meteen zin in pannenkoeken