zondag 28 juli 2024

Bloemenzee

Als ´voortuin´hebben we natuurlijk de echte zee, maar in de achtertuin is het al weken lang een grote bloemenzee.
De hibiscus had vorig jaar in totaal drie bloemen, dit jaar blijft hij bloemen geven.
Toen we hem kochten wisten we niet wat voor kleur hij zou hebben, maar dat bleek geel te zijn en dat staat schitterend tussen de rode canna´s en blauwe morning glories.
De canna´s lijken een wedstrijdje te doen wie het hoogste kan groeien en ze bloeien al een paar maanden.
We dachten dat de agapanthussen wel uitgebloeid zouden zijn, maar ook daar blijven er nieuwe bloemen tevoorschijn komen.
We hebben nu iets van 11 verschillende alstroemeria´s verspreid door de tuin staan en die blijven maar bloeien, wat dus een schitterend gezicht is.
Sinds we de hortensia´s naar de achtertuin verplaatst hebben, doen ze het hartstikke goed en werden we beloond met prachtige, blauwe bloemen.
De morning glories hebben er ook zin in.
Ze bloeien maar één dag, maar elke ochtend verschijnen er heel wat nieuwe bloemen.
De bougainville doet het dit jaar ook een heel stuk beter.
Hij is nu helemaal vol met bladeren en alhoewel hij niet uitbundig bloeit zoals je overal ziet, heeft hij toch al heel wat meer bloemetjes dan vorig jaar.
De tibouchina is deze week begonnen met bloeien en heeft ook al heel wat bloemen.
En de ´kleine´ canna´s kregen zowaar ook weer nieuwe bloemen.
We hebben twee ballonklokjes, blauwe en witte, waarvan we dachten dat ze uitgebloeid waren, maar die gaan ook gewoon vrolijk verder.
En de hottentotvijgen zijn nu aan de tiende bloem bezig, dus die mogen ook blijven.
Elke dag is het een verrassing wat er nu weer te zien zal zijn en we genieten er enorm van.

3 opmerkingen:

Marthy zei

Ik weet nog dat jullie de tuin aanlegde. Nooit gedacht dat jullie zo'n prachtige bloementuin zouden krijgen.

Bertiebo zei

De zee als voortuin. Dat is voor mij een droom. Bloemen heb ik gelukkig wel!

Jolande zei

Marty dat hadden wij na de eerste stormen en zoutspray ook niet gedacht :-)

Bertie dat was voor mij ook altijd een droom.
In Belgie had ik een kaartje op mijn kast hangen, met een huisje op een eiland, dat had ik van Paul gekregen, zo van wie weet, ooit....:-) en die droom hebben we dus waar kunnen maken.