"Kima,
geproduceerd door de historische Fábrica de Refrigerantes Melo
Abreu, Lda., is een van de meest iconische producten van de
voedingsindustrie op de Azoren. Het bedrijf Melo Abreu, opgericht in
1893 in Ponta Delgada op het eiland São Miguel, heeft door de
decennia heen de authenticiteit en kwaliteit van zijn frisdranken
weten te behouden, waardoor Kima sinds de jaren 50 een waar symbool
van regionale identiteit is geworden.
De meest iconische
smaak van het merk is Kima met passievrucht, gemaakt op basis van
passievruchtconcentraat. Deze drank onderscheidt zich door zijn
frisheid, aromatische intensiteit en de balans tussen tropische
smaken.
Naast passievrucht biedt Kima een gevarieerd
assortiment aan smaken – sinaasappel, ananas en citroen – die
allemaal dezelfde toewijding aan kwaliteit en authenticiteit in stand
houden.
Kima Melo Abreu is meer dan alleen een frisdrank; het
vertegenwoordigt een cultureel en emotioneel erfgoed, dat aanwezig is
bij gezellige familiemomenten, gemeenschapsfeesten en in het
dagelijks leven op de eilanden. De bekendheid ervan reikt tot over de
grenzen heen en begeleidt ook de Azoriaanse gemeenschappen verspreid
over de hele wereld, die in deze drank een band met hun geboorteland
vinden."
1 opmerking:
Dat is leuk en nou het nog lekker blijkt te zijn ook...win-win!
Een reactie posten