maandag 3 december 2012

Via Appia

We namen de metro naar Piramide en waren van plan om
een bus te nemen naar Via Appia.
 Om bij het busstation te komen moesten we een stukje over een
soort markt lopen. Het vinden van de goede bus viel niet mee, toen 
we eindelijk dachten dat we hem gevonden hadden, bleek  hij toch
ergens anders heen te gaan. Het was hartstikke warm op al dat asfalt
en we besloten om maar te gaan lopen en onderweg een bus te nemen.
Zie je natuurlijk altijd veel bussen, uiteraard kwam er nu geen een..
 Maar we hebben geen hekel aan lopen, dus zijn we lopend naar
Via Appia gegaan. Het laatste stukje liepen we door een park, wat
zowat naast het fietsenverhuurbedrijf uitkwam.
We huurden fietsen en na wat aanpassingen van de zadels
vertrokken we hobbel de bobbel over de keienweg.
Een grot met een Maria beeld.
 Ik had mijn eigen fototoestel bij me, dus ik kon een foto maken
van Paul op de fiets.
 Dat zei ik: Via Appia :-)
 We zagen veel ruines van oude graven
Deze weg hebben we toch al in een aantal films gezien
en daarom was het heel apart om er nu zelf over te rijden.
 Na de Via Appia zijn we op de terugweg nog door een park 
gefietst, maar het was er heel heuvelachtig, warm en ontzettend smerig,
dat we het daar vlug voor gezien hielden.
 We brachten de fietsen weer terug en namen aan de overkant
de bus terug naar een metrostation.
Daarvandaan zijn we weer naar het hotel gegaan, waar we in
het gezellige straatje wat gegeten hebben.

Geen opmerkingen: