vrijdag 8 november 2013

Lopend richting de stad

Julian en Jasmine gingen vandaag zelf vanaf het appartement op pad. Paul en ik gingen richting de stad, maar besloten om dat lopend doen.
Vanaf een grote straat achter ons appartement konden we tussen twee flats door de Sagrada Família zien

En een stukje verderop zagen we 'de augurk' toen we een straat overstaken.
 Hier verkochten ze o.a. broodjes. Zouden ze ook broodjes aap verkopen? :-) Ik had in ieder geval weer een leuke foto voor mijn deurknoppenverzameling.
 We keken in een (speel)tuin dat tussen allemaal flatgebouwen in lag.
 en wandelden verder door Parc de l'Estacio del Nord
 Espiral arbrada, zoveel bomen met zitplaatsen eronder zullen in de zomer geen overbodige luxe zijn. Wij gingen op een bankje zitten, maar zochten er eentje in de schaduw, omdat het zo warm was.
 Ik had gisteren een paar nieuwe teenslippers gekocht, die ik in mijn rugtas had zitten voor noodgevallen (blaren ofzo), maar ik besloot om ze gewoon lekker aan te trekken i.p.v. de hele dag schoenen aan mijn 
voeten
Van deze sculpture vond ik vooral de kleur erg mooi :-)
Aan de andere kant kwamen we weer uit het park en liepen verder naar de Arc del Triomf. In 1888 was dit de hoofdingang van de wereldtentoonstelling in het parc de la Ciutadella.
 Dit vond ik een bijzonder mooi detail.



Geen opmerkingen: