maandag 6 april 2015

London maandag 3

Julian ging vanavond naar The Phantom of the Opera en zou zelf ergens in de buurt van het theater iets eten.
Wij waren van plan om bij Little Frankie's op Whitehall te gaan eten en liepen via Piccadilly Circus die kant op.
Op Piccadilly Circus zagen we nog een Boots en alhoewel we gezegd hadden dat we het verder wel geloofden gingen we toch nog even in deze kijken en Wonder oh wonder, hier hadden ze wat Jasmine zo graag wilde hebben!!!
Helemaal blij voor haar liepen we verder en toen we net voor een stoplicht stonden te wachten werd er aan mijn haar getrokken.
Uiterst geïrriteerd draaide ik me om om te kijken welke idioot dat aan het doen was toen ik recht in het gezicht van Julian keek...
Hij was op weg naar een restaurant en zag ons lopen, hoe groot is nou de kans dat je elkaar tegenkomt in zo'n grote stad...
We besloten om met elkaar te gaan eten, wel zo gezellig, maar eerst gingen we naar het theater om zijn online bestelde kaartje inwisselen voor een echt ticket.
 Terwijl hij daarmee bezig was viel mij deze verwarming op, zo maken ze ze volgens mij niet meer.
Vlak naast het theater zat een Spaghetti House. We waren nog vroeg, dus het was nog niet druk met allemaal mensen die snel snel een maaltijd wilden hebben voordat ze naar het theater moesten, dus we konden heerlijk rustig eten.
Ze hadden ook nog een leuke deurknop voor mijn verzameling.
 Julian ging dus naar het theater en ik wilde graag nog even over Trafalgar Square lopen om het nieuwe kunstwerk op the Fourth Plinth op de foto te zetten, dat was ik gisteren tijdens het hele St Patrick's Day gebeuren helemaal vergeten.
Gift Horse van Hans Haacke is het nieuwe kunstwerk, het is op 5 maart onthuld, dus nog helemaal vers.
Nelson's Ship in a Bottle is nog altijd mijn favoriet.
 En omdat we nog geen zin hadden om de metro in te duiken en naar het appartement te gaan, zijn we gaan lopen
 langs de Big Ben
 over  Westminster Bridge
 Langs the London Eye

 En zo verder helemaal langs de Thames
tot aan de Shakespeare's Globe en daarvandaan naar het appartement.
Het was een heerlijke wandeling en een heerlijke dag.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Mooie avondwandeling! De Phantom heb ik ook gezien, maar in Scheveningen, niet in Londen! Vond ik wel een prachtig musical trouwens!

Jolande zei

Ik heb hem in de beginjaren in London gezien en daarna in Carré en in Vancouver, daarom ben ik nu maar niet meegegaan. :-)