dinsdag 27 oktober 2015

Bendorf

Na de rondleiding in het appartement hebben we onze spullen uitgepakt en opgeruimd.
Het appartement is in het plaatsje Höhr-Grenzhauser en ik had gezien dat er in Bendorf, dat daar vlakbij ligt, een grote hobbywinkel moest zijn en omdat het regende (wat niet klopte met de weerberichten...) gingen we daar eerst naar toe.
Van buiten zag de winkel er niet uit, maar van   binnen....
Het is nu officieel, ik woon echt in het verkeerde land....
Nadat ik uitgekeken was en een paar leuke dingetjes had gekocht, was het inmiddels droog geworden en gingen we Bendorf verder bekijken.
We parkeerden bij de grote kerk en kwamen op een klein marktje waar allemaal streekprodukten verkocht en gegeten werden.
 Bij een ander, kleiner kerkje begon een fontein, die via een geul naar een plein liep
 waar hij een plas vormde waar deze beeldengroep van eenden omheen stond,
vervolgens ging hij verder naar deze wasvrouwen om dan uiteindelijk bij een zelfde soort stenen bal uit te komen als bij het begin; echt heel erg mooi.
 We liepen langs een huis tegen dat volgens ons geïspireerd was op Hundertwasser.
 We zochten nog een paar caches waarbij we ook weer op interessante plaatsen kwamen, die we anders gemist zouden hebben.
 We hadden niet gelunched en daarom besloten we, toen we weer terug in het centrum waren om vroeg te gaan  eten.
 Als vooraf hadden we (een vissenkom) tomatensoep. Nu eten wij niet echt snel, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik nog aan de soep bezig ben en dat het hoofdgerecht dan al komt...
Gelukkig was het gloeiglimmend heet, anders was er toch een klein probleem geweest, want ik hou niet van lauw eten.
We hadden geen toetje besteld, dus het hoofdgerecht konden we in alle rust opeten :-)
Daarna hadden we trouwens geen ruimte meer voor een toetje,
 Op de weg terug naar het appartement kwamen we langs een Rewe supermarkt, een extra grote.
We kennen deze supermarktketen van andere keren dat we in Duitsland waren en het zijn hele fijne winkels.
We deden er wat boodschappen en toen zijn we weer naar het appartement gegaan.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Absurd dat je hoofdgerecht al komt als je nog met je voorgerecht bezig bent. Wij hadden het vrijdag bijna andersom, op het voorgerecht moesten we 5 kwartier wachten en daarna ook nog een hele tijd op het hoofdgerecht! Toetje kwam wel snel :-)

Jolande zei

Gelukkig komt het niet veel voor, dit was voor ons de eerste keer, maar je staat wel even heel gek te kijken.
Als het gerecht niet gloeiglimmend heet geweest was had ik het terug gestuurd, ik haal lauw eten.
Van 5 kwartier wachten zou ik ook niet echt blij worden, moesten ze de ingredienten nog kweken? :-)

Margriet zei

Ze kwamen het gelukkig wel even zeggen, anders waren we denk ik vertrokken! We waren met 8 personen, dus dat was mischien wel wat lastig voor ze :-) En gelukkig was het wel heel erg lekker toen het er eindelijk was!