zaterdag 3 oktober 2015

Sydney dag 5 - 2

Vanuit het Cooper Park zijn we naar een bushalte gelopen en hebben we een bus naar Bondi Beach genomen.
Jasmine had gelezen dat er hier vandaag een markt was, waar we natuurlijk naar toe moesten, alleen wist ze niet waar die was...
Nadat we het een paar keer gevraagd hadden en niemand het wist begonnen we er aan te twijfelen of er  wel een markt zou zijn, maar uiteindelijk wist iemand te vertellen dat het bij de lagere school aan het eind van the beach moest zijn.
We liepen die kant op en inderdaad, daar was de markt!
De zijkant van het gebouw vond ik werkelijk schitterend.
We dachten eerst dat het een hele kleine markt was, maar hij bleek helemaal om de school heen te lopen.
Op het schoolplein aan de achterkant waren allemaal kraampjes waar je wat kon eten en/of drinken
maar wij gingen nadat we de markt bekeken hadden koffie drinken bij het strand, met view op de oceaan.
Het strand was enorm groot

Mij zei het niets, maar J&J wisten te vertellen dat op dit strand een of andere serie is opgenomen en dat je daar steeds dit gebouwtje van de lifeguard in ziet. Nou van zo´n ´world famous´ gebouw heb ik toen natuurlijk een foto gemaakt.
De golven waren vandaag bijzonder hoog

Ik draag altijd rokken, dus als ik het water in wil trek ik zo´n ding op tot onder mijn armen en dan kan ik lekker pootjebaden.
De rest van de Happy Family wil meestal geen schoenen en sokken uitdoen en broekspijpen oprollen en lopen dan vlak langs de waterlijn, zo ook vandaag...
En toen struikelde Jasmine ergens over, viel op de grond en uitgerekend op dat moment kwam er een hele grote golf aan en was Jasmine NAT!!!
We moesten er wel erg om lachen, maar echt prettig was het natuurlijk niet al die natte kleren én schoenen.
Ik heb ook altijd teenslippers bij me en vroeg of ze die aan wilde, maar nee, ze liep gewoon wel door op haar drijfnatte schoenen...
In deze kleuren had ik me Australië voorgesteld
We liepen van het strand af, omhoog het wandel waar we het hele strand konden overzien.
Een mooi beeldje als eerbetoon aan de lifeguards.
We besloten de wandeling van Bondi naar Bronte te maken en we waren niet de enigen.

1 opmerking:

Margriet zei

Arme Jasmine! Jasmijn heeft dat ook een keer gehad, maar toen waren we gelukkig vlakbij het hotel en kon ze droge kleren aan gaan doen :-) Het is wel weer erg mooi daar!