maandag 8 februari 2016

Feest

Vandaag is Jasmine jarig, ze is 22 geworden!
Ook is het vandaag Chinees Nieuwjaar: het jaar van de aap en ook dat vieren we in ons gezin.
Jasmine had bedacht dat we (lees ik hahaha) zelf Chinees eten zouden maken.
Ze had 3 recepten opgezocht, waarvan ik er 2 zou maken, want 2 keer soep vond ik een beetje te veel van het goede.
Ook had ze bedacht dat we dat op zondagavond zouden eten, dan was iedereen thuis en zou Paul niet bijvoorbeeld vertraging hebben met de trein en te laat thuis zijn.
Dus haalden we gisteravond de Chinese placemats, stokjes en servies tevoorschijn en aten we
noedelsoep met paksoi en ei.
 Dat smaakte heel lekker, maar ik ben een lastige eter en vind dat gespetter met die slierten  en halve eieren in mijn mond helemaal niets, dus om geen 3 uur over een kom leeg te krijgen te doen, heb ik mijn soep even in de blender gedaan :-) Kijk dat noem ik nou soep :-)
 Daarna aten we vega babi pangang met worteltjes en rijst: ook heel lekker.
 De soep op zich was al bijna een maaltijd, dus we hielden veel over en toen kwamen we tot de ontdekking dat we helemaal de dumplings vergeten waren, die Jasmine bij de Chinese supermarkt gekocht had...
Ook had ze spullen gekocht om loempia's te maken en ook dat was ze vergeten :-) dus gaan we vanavond gewoon verder met Chinees eten :-)

Toen de keuken weer helemaal opgeruimd was, begon Jasmine aan haar verjaardagstaart.
Na de kitkat-, stroopwafel- en oreotaart wilde ze nu een malteserstaart.
En toen ze toch bezig was bakte ze ook maar gelijk wat maltesers muffins en voor degene die daar niet van houden, ook nog wat kaneelrolletjes: het zag er allemaal prachtig uit.
 Paul had vanmiddag vrij genomen en toen kon de jarige dan eindelijk haar taart proberen, nadat we gezongen hadden en zij het kaarsje uitgeblazen had natuurlijk.
 De taart is prachtig gelukt en smaakt heerlijk (volgens Paul en Jasmine)
Julian en ik vonden de kaneelrolletjes heel erg lekker.
En met allemaal kadootjes voelt ze zich helemaal echt jarig.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Gefeliciteerd! Wauw, 22 alweer :-) Ik had best een stukje maltesertaart willen proberen, het ziet er heerlijk uit! En het chinese eten ook trouwens, jummie!

Bertiebo zei

Gefelciteerd allemaal. En die taart ziet er fantastisch (lekker) uit!

trompke zei

Gefeliciteerd! 22 Jaar alweer... het gaat wel erg snel. Ziet er allemaal erg lekker uit!