maandag 21 maart 2016

Cemitério de Agramonte

Het geocache event  werd gehouden in het park Boa Vista.
We waren vroeg en hebben lekker in het zonnetje onze lunch opgegeten  en toen kwam Julian ook aangelopen.
Een stukje verderop zagen we ineens steeds meer mensen bij elkaar komen en handen schudden, daar zijn we toen ook naar toe gelopen en dat bleek inderdaad de meeting te zijn.
 De organisator en nog twee andere mensen spraken gelukkig Engels en daar hebben we een poos mee staan praten. Ze vertelden ons o.a. waar we een nieuwe tablet zouden kunnen kopen.
Ik heb geprobeerd om wat van de Portugese gesprekken te volgen, maar helaas...verder dan tenho (ik heb) kwam ik niet.
Echt heel frustrerend na twee jaar Portugese les...
 Na het eventgingen we nog een cache zoeken bij Casa da Música, een heel apart gebouw dat wel op z'n kop leek te staan.
 We liepen nog even een rondje door Boa Vista.
Echt een rondje, want het park is rond; het is gemaakt in een enorme rotonde.
 Op aanraden van de organisator van het geocache event gingen we Cemitério de Agramonte bekijken, dat vlakbij het park lag.
 Het deed ons wel aan Pere Lachaise in Parijs denken.
Regelmatig zagen we kattepoezen lekker in het zonnetje op de graven liggen.
Dit schijnt het meest indrukwekkende familiegraf te zijn.
Het graf van een graaf, met een standbeeld van de man erop.
Er waren erg veel grafhuisjes. In bijna allemaal kon je naar binnenkijken en kon je de kisten zien staan. Daar heb ik geen foto's van gemaakt.
 Er liggen hier ook (voor Portugezen) beroemde mensen begraven.
Er stonden bordjes bij, zodat je kon lezen wie er begraven ligt.
Dit is het graf van Emília Eduarda en zij was actrice.
Bovenop een graf zag ik dit stenen uiltje, weer een leuke foto voor mijn uilen foto verzameling.
 Hier zijn de slachtoffers van de grote brand in het Baquet Theater (1888) begraven. Het graf viel erg op tussen de andere graven.

1 opmerking:

Margriet zei

Mooie foto's weer! Leuk om rond te dwalen op zo'n begraafplaats.