maandag 12 september 2016

Dag 6 Molly Malone



Vanmorgen hebben we uitgeslapen, ontbeten en koffie gedronken, in die tijd vertrokken J&J en  uiteindelijk zijn wij ook weggegaan.
Ik wilde graag het beeldje van Molly Malone zien en om niet teveel te moeten lopen hebben we bij het  convention center een taxi genomen.
Met de Hop On bus waren we al een paar keer langs de pub met de mooie naam "The Times we live Inn" in gekomen, maar van bovenaf de bus was het door de planten en lampen boven de naam niet goed op de foto te krijgen, nu zat ik laag in een taxi en lukte een foto wel.

 We werden heel mooi precies voor het beeldje van Molly Malone afgezet.
Na even gewacht te hebben kon ik er een foto van maken zonder allemaal mensen erbij.
 de cockles and mussles waren er ook :-)
Ik vond het een erg mooi beeldje.
De mensen in Dublin geven hun standbeelden trouwens vaak bijnamen, Molly heeft er maar liefst 5:
The tart with the cart
The dish with the fish
The Dolly with the trolly
The trollop with the scallop
The flirt in the skirt
 Vlakbij zat een groep levende standbeelden, die van kop tot teen in zwart plastik gekleed waren met maskers voor.
Erg stil zaten ze niet en erg veel geld kregen ze dan ook niet.
 We wandelden door Grafton Street, waar we ineens hele grote bellen door de straat zagen zweven.
Er was iemand bezig met stokken en een touw deze bellen te maken, erg mooi.
 Alhoewel het zondag was waren de winkels gewoon open en was het ook behoorlijk druk in de stad.

 Julian had ons een foto van een standbeeld laten zien en gevraagd of wij wisten wie dat was, maar de naam Philip Lynott zei ons niets.
Ik zocht op Google en het bleek de zanger van Thin Lizzy te zijn geweest. Die groep kende we wel van naam, maar we konden er geen songs bij denken.
En nu kwamen we zelf lang het beeldje en heb ik er ook een foto van gemaakt.
(de bijnaam van dit beeld is The Ace with the bass).
 Bij een ijssalon hing het plafond vol met gekleurde lampjes, dat vond ik wel een vrolijk gezicht.
We liepen onder de Fusilier's Arch door  St Stephens Park in
 en keken daar even rond, maar zijn niet het hele park door gaan wandelen.
 Daarna liepen we naar het gebouw aan de overkant
 wat een hele mooie shoping mall bleek te zijn.

Geen opmerkingen: