woensdag 19 juli 2017

Corsica dag1 - Avond

Nadat we op ons balkon een poosje naar de veerboot hadden zitten kijken en koffie dronken, gingen we op zoek naar een restaurantje om wat te eten.
Vlakbij het hotel begon de winkelstraat.
 Het liep tegen sluitingstijd, maar er waren nog wel wat winkeltjes open, zoals deze met Corsicaanse specialiteiten.
De Corsicaanse vlag zouden we nog heel vaak te zien krijgen.
Napoleon Bonaparte is geboren in Ajaccio en op Place Foch staat een marmeren standbeeld van hem als eerste consul.
Met je rug naar het beeld toe keek je uit op de haven.
Daar waren restaurantjes waar mensen voor stonden om je naar binnen te praten.
Bij dit restaurantje stond een vriendelijke jongen, toen ik zei dat ik vegetarisch at, vroeg hij of ik vegetarisch of veganistisch at.
Meestal zeggen mensen van oh dan kun je wel kip/wild/vis eten als ze horen dat je vegetarisch eet, laat staan dat ze weten wat veganistisch is, dus door die opmerking gingen wij op zijn terras zitten.
Terwijl we genoten van het uitzicht en alles wat er op en om de haven gebeurde at Paul een bord spaghetti bolognaise
en ik at op aanraden van de jongen een (reuze grote) pannenkoek met tomaten, basilicum en Brocciu; een heerlijke geitenkaas (kan ook van schapenmelk worden gemaakt).
Het smaakte allemaal heerlijk en als we weer in Ajaccio komen gaan we er zeker nog een keer eten.
Ik nam geen dessert, want in de winkelstraat had ik een Amorino ijszaak gezien en daar wilde ik graag een bloemvormig ijsje eten.
We wandelden terug naar het hotel en daar hebben we op het balkon nog een poosje gekeken naar de ferry die net aankwam.

Het is toch een hele kunst om zo'n gevaarte achteruit aan te meren.
Later op de avond maakten we nog wat foto's van de lichtjes rondom de haven en toen zat de eerste dag er al weer op.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat een enorme pannenkoek! Krijg meteen zin, het klinkt zo lekker!