zaterdag 7 april 2018

Dag 13 - Gibraltar

Weer beneden in het centrum zijn we daar nog wat gaan rondkijken.
We volgden het bordje Irish Town en dan verwacht je heel wat, maar net als alles hier is ook de town erg klein, het is gewoon een smal straatje :-)
Op Casemates Square gingen we koffie drinken.
Ik verzuchtte dat we veel te kort in Gibraltar waren en dat door het slechte weer van gisteren er nog zoveel was dat we niet gezien hadden, waarop Paul zei dat we The Rock Hotel wel konden bellen of we langer konden blijven en dan het appartement in Malaga laten voor wat het is :-)
Heel lief, maar dat vond ik er nou ook weer wat over, dus dat hebben we niet gedaan, maar ik wil beslist nog wel eens een keer terug naar dit schattige ministaatje.
Terwijl we daar zo zaten vroeg Paul wat die zwarte stippen in de lucht waren en ik zei dat zijn vogels dat zie je toch.
Maar hij keek een heel stuk hoger dan ik en daar waren inderdaad honderden zwarte stippen in de lucht.
Mijn camera heeft een goede inzoomfunktie en toen zag ik dat het allemaal ooievaars waren.
Als die op weg zijn naar onze regionen krijgen ze daar nog spijt van :-)
We wandelden nog wat rond en gingen daarna in de enorme supermarkt tegenover het ziekenhuis, lunch kopen.
We waren op zoek geweest naar een brievenbus en hier stond er eentje voor de deur, ook zo'n echte Engelse.
En toen was het tijd om richting Malaga te gaan :-(
Onderweg kwamen we langs het beeld van de evacuatie van Gibraltarezen in de tweede wereldoorlog.
En voor Paul maakte ik nog wat foto's toen we het vliegveld overstaken.
Aan de Spaanse kant van de  grens zijn we nog even gestopt om foto's te maken en een cache te zoeken.
Op de snelweg konden we nog een blik op Gibraltar werpen
en toen reden we verder naar Malaga.

Margriet zei

Dat was inderdaad maar een kort bezoekje, maar ach, jullie zijn zo reislustig, jullie komen er vast nog wel een keer terug!