dinsdag 24 juli 2018

Rondreis West USA Dag 4 - Tioga Pass 2

De Tioga Road gaat door de Sierra Nevada, dat was een van de bergketens die ik vroeger met aardrijkskunde heb moeten leren, maar toen zo ontzettend ver van mijn bed was.
Tenaya Lake
Hier hebben we broodjes gegeten en gewoon zitten genieten.
We gingen weer verder en stopten bij Tuolumne Meadows, weer een heel ander soort landschap.

Hoe hoger we kwamen, hoe meer sneeuw er nog lag en hoe kouder het werd.

En natuurlijk hebben we even in de sneeuw gelopen.
Het hoogste punt van de weg ligt op 3000 meter en dat merk je echt wel aan je ademhaling.
Tioga Lake
Hier lag zelfs nog ijs op het water.
En toen kwam de pass...
We waren uitgestapt op weer een uitkijkpunt en in de verte zagen we de weg gaan: zonder vangrail!!!
Nou toen moest ik echt wel een paar keer slikken, want we reden natuurlijk aan de verkeerde kant.

Gelukkig bleek er langs de kant van de weg een soort afscheiding gemaakt te zijn van zand, het zal de auto niet tegenhouden als het echt mis gaat, maar tijdens het rijden zag ik de diepe afgrond niet en dat scheelde wel een heel stuk.
Hier waren we alweer een stukje lager.
En dit was de laatste bocht van de weg, we zijn hier gestopt om een cache te zoeken.
Helemaal op het eind van de weg was nog een uitkijkpunt, achter ons waren de bergen van de Sierra Nevada en voor ons een weg die niemandsland in leek te gaan
en Mono Lake
Er stond een soort gedenkteken met allerlei wetenswaardigheden over Mono Lake.
Ook een stukje over Hollywood en welke films Mono Lake als decor gebruikt hebben.
Van de genoemde films kende ik Jonathan Livingston Seagul en dat vond ik wel heel leuk.

1 opmerking:

Margriet zei

Ben alles aan het lezen, zal niet overal een reactie achterlaten, maar geniet wel weer enorm mee met jullie reis! Wat een mooie foto's!