zaterdag 20 juli 2019

Azoren dag 14 Janelo do Inferno 2

De hele vakantie was ik al bezig geweest om een grijze kwikstaart op de foto te krijgen, maar die beesten vliegen weg zodra ze je in de gaten krijgen.
Deze was zo vriendelijk om heel even te blijven zitten.
Ik kon een foto van de achterkant maken, toen ik me heel voorzichtig bewoog om er ook eentje van de zijkant te maken vloog hij weer weg, maar het is een begin!
 Het is hier toch zo mooi!
 En ook op deze wandeling kwamen we weer langs een krot, ik ga nog eens een map maken met al die krotten. :-)
 En toen ging eindelijk de weg niet langer omhoog!!!
 Paul had zich al verschillende keren afgevraagd waarom ze hier hooien en wat ze met al die hooibalen doen: nou dit dus
 maar toen kwam de vraag waarom ze die koeien niet gewoon lekker in de wei laten grazen whahaha.
De miradouro kwam weer in zicht, maar om er te komen moesten we over de normale weg die nog heel wat slingers maakte.
 Onderweg kwamen we nog twee kunstwerken van Yves tegen

en bloeiende hortensia's.
Er staan er al veel meer in bloei dan toen we hier net waren. Over een week of twee drie zullen ze allemaal wel in bloei staan en dat is zo ongelofelijk mooi.

Toen we weer bij de auto waren hebben we op de miradouro onze druiven zitten eten en daarna gingen we weer richting het appartement.
Omdat we niet weer via de snelweg wilden rijden zijn we over de secundaire weg richting Ribeira Grande gereden, nou ineens was het net de weg is weg, want het asfalt ging over in een soort gravel.
De planten langs de kant van de weg leken wel grijs van al het stof.
Eenmaal weer op de normale weg uitgekomen wilden we langs de kust terug rijden, maar in Rabo de Peixe was de weg afgesloten omdat er een of ander feest was.
Via allemaal kleine straatjes reden we met veel pijn en moeite het dorp uit en zijn we uiteindelijk in Capelas terecht gekomen.
Onderweg zijn we nog ergens gestopt zodat ik dit hartje op de foto kon zetten.

 Het plan was om vanavond in PD te gaan eten, maar we hadden nog broccoli, wortelen en uien en ook soyaroom en om dat nu allemaal weg te gooien is ook zo zonde, dus maakte ik daar ons avondeten van en aten we in het appartement.
's Avonds heeft Paul de koffers alvast voor het grootste deel ingepakt.
Morgen mogen we laat uitchecken, dus dan kunnen we nog iets leuks gaan doen als we willen.


1 opmerking:

Margriet zei

Ben weer bij! Maar morgen gaan we 2,5 week op vakantie, dus dan ben ik weer achter LOL